Animació
L’alumnat de l'EADT domina una gran varietat de software específic i punter del món de l'animació
Aquest cicle forma professionals de l'animació i els capacita per desenvolupar les fases de preproducció, producció i postproducció de qualsevol peça audiovisual animada a qualsevol projecte gràfic, artístic, publicitari i/o de ficció. Un ventall de possibilitats que doten a l'alumne d'una base sòlida amb la que endinsar-se en el fascinant món de l'animació.
Les persones que superen el cicle formatiu obtenen un títol de tècnic o tècnica superior, que els permet accedir al món laboral, per dur a terme tasques com ara les següents:
Disseny, organització i gestió de projectes d’animació / Creació d’escenaris, fons, objectes i/o personatges utilitzant tècniques tradicionals i digitals 2D i 3D / Anàlisi de propostes i realització de la recerca documental i gràfica per a projectes d’animació en diferents àmbits / Aplicar tècniques d’animació a projectes d’àmbit artístic, gràfic i publicitari.
+ Dades bàsiques
Denominació: Tècnic o Tècnica superior d'Arts Plàstiques i Disseny en Animació.
Nivell: Grau superior dels ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny. Nivell 1 del Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior (MECES).
Durada total del cicle: Dos mil hores distribudes en dos cursos acadèmics
Crèdits ECTS: Cent vint
Família professional artística: Comunicació gràfica i audiovisual.
Referent europeu: CINE-5b (Classificació Internacional Normalitzada de l'Educació).
+ Competències generals
Les competències generals descriuen la combinació d'habilitats, motivacions i trets que es requereixen per dur a terme amb eficàcia en una àmplia gamma de llocs de treball dins de l'especialitat.
- Realitzar projectes d'animació, personals o per encàrrec d'empreses, institucions o altres professionals.
- Planificar la realització del projecte d'animació mitjançant la definició dels aspectes expressius, funcionals i tècnics.
- Valorar i fer possible l'elaboració del treball en equip.
- Organitzar i dur a terme les diferents fases del projecte i els controls de qualitat
- corresponents per garantir que expressa de manera òptima els objectius comunicatius del mateix.
+ Competències professionals
Les competències professionals són les vinculades al lloc de treball, totes aquelles habilitats i aptituds que els ajuden a desenvolupar la seva feina en forma d’èxit.
- Comunica missatges eficientment mitjançant el llenguatge plàstic i visual.
- Elabora projectes de comunicació visual mitjançant imatge animada que integri, si escau, elements persuasius, informatius i identificadors.
- Planificar i elaborar projectes d'animació adequats a les especificacions narratives i tècniques prèviament determinades.
- Selecciona i gestiona les fonts i recursos òptims per a la realització del projecte d'animació.
- Comunica missatges mitjançant imatge animada per als diferents mitjans de difusió.
- Estableix els controls de qualitat corresponents a cada fase del procés projectual.
- Estableix en el projecte d'animació dels processos de post producció més adequats.
- Segueix la normativa específica que regula les realitzacions de comunicació audiovisual.
- Es coordina de manera eficaç per al desenvolupament del projecte d'animació.
+ Mòduls de 1r curs (curs 2024/2025)
Mòduls i unitats formatives | Hores curs | Crèdits ECTS |
---|---|---|
M01 Mitjans informàtics | 99 | 6 |
UF01 Tractament de la imatge bitmap | 33 | 2 |
UF02 Tractament de la imatge vectorial | 33 | 2 |
UF03 Programari específic de l’especialitat | 33 | 2 |
M02 Formació i orientació laboral 1 | 33 | 2 |
UF01 Prevenció de riscos laborals i protecció ambiental. | 33 | 2 |
M03 Història de l'animació | 99 | 6 |
UF01 Anàlisi de l’obra artística i el disseny | 33 | 2 |
UF02 Evolució de l’art i el disseny en relació als canvis socials, les idees estètiques i la tecnologia | 33 | 2 |
UF03 Recorregut per les obres i autors contemporanis de l'especialitat | 33 | 2 |
M07 Fonaments de la representació i l'expressió visual | 99 | 6 |
UF01 Elements plàstics i visuals. Morfologia i dinamisme de la composició | 33 | 2 |
UF02 Llum i color. Relacions. Valors simbòlics | 33 | 2 |
UF03 Forma i espai. Anàlisi, representació i interpretació creativa | 33 | 2 |
M09 Fotografia | 99 | 6 |
UF01 Llenguatge fotogràfic | 33 | 2 |
UF02 Tècnica fotogràfica i tractament digital de la imatge | 33 | 2 |
UF03 Fotografia i creació audiovisual | 33 | 2 |
M10 Tècniques d'animació | 297 | 17 |
UF01 Fonaments i tècniques de l'animació | 66 | 4 |
UF02 Tècniques d'animació 2D | 66 | 4 |
UF03 Tècniques d'animació 3D | 99 | 5 |
UF04 Tècniques d'animació stop motion | 66 | 4 |
M11 Dibuix aplicat a l'animació 1 | 66 | 4 |
UF01 Dibuix descriptiu analític: construcció, estructura i representació bidimensional | 44 | 2 |
UF02 Dibuix d'interpretació: dimensió comunicativa i expressiva | 22 | 2 |
M12 Llenguatge i tecnologia audiovisual | 132 | 8 |
UF01 Introducció als mitjans audiovisuals. Comunicació i llenguatge audiovisual: recursos expressius | 33 | 2 |
UF02 Tècniques i tecnologies de realització i postproducció audiovisual. | 49,5 | 3 |
UF03 Animació audiovisual | 49,5 | 3 |
Hores i crèdits ECTS totals | 924 | 55 |
Tutoria de grup | 33 |
+ Mòduls de 2n curs (curs 2024/2025)
Mòduls i unitats formatives | Hores curs | Crèdits ECTS |
---|---|---|
Llenguatge i tecnologia audiovisual | 99 | 5 |
UF02.2 Comunicació i llenguatge audiovisual: recursos expressius | 33 | 1 |
UF03.2 Tècniques i tecnologies de realització audiovisual | 33 | 2 |
UF04.2 Tècniques i tecnologies de postproducció audiovisual | 33 | 2 |
Formació i orientació laboral | 66 | 3 |
UF01 Marc legal de les arts plàstiques i el disseny: les propietats essencials | 22 | 1 |
UF02 Incorporació al treball: el procés de cerca de feina | 22 | 1 |
UF03 Empresa i iniciativa emprenedora: el treball per compte propi | 22 | 1 |
Projecte integrat | 99 | 10 |
UF01 Projecte integrat | 99 | 10 |
Projectes d'animació´ 2 | 150 | 7 |
UF02.2 Desenvolupament dels projectes. Preproducció | 32 | 1 |
UF03.2 Desenvolupament dels projectes. Producció | 66 | 3 |
UF04.2 Desenvolupament dels projectes. Postproducció | 40 | 2 |
UF05 Anàlisi i presentació dels projectes d'animació | 12 | 1 |
Tècniques d'animació 2 | 240 | 6 |
UF03 Animació tradicional 3D | 120 | 3 |
UF04 Animació digital 3D | 120 | 3 |
Dibuix aplicat a l'animació 2 | 66 | 6 |
UF02.2 Figura humana i en moviment | 15 | 1 |
UF03.2 Figura humana i animal: l'expressivitat | 15 | 1 |
UF04 Espai: paisatge natural i urbà | 36 | 2 |
Teoria de la imatge | 66 | 3 |
UF01 Teoria de la imatge | 66 | 3 |
Guió i estructura narrativa | 99 | 6 |
UF01 Principis de narratologia | 23 | 2 |
UF02 Estructura narrativa | 33 | 2 |
UF03 Iniciació al guionatge | 43 | 2 |
Hores i crèdits ECTS totals | 885 | 46 |
Tutoria de grup | 33 | |
Fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers | 280 | 12 |
+ Mòduls de 2n curs (curs 2025/2026)
Mòduls i unitats formatives | Hores curs | Crèdits ECTS |
---|---|---|
M02 Formació i orientació laboral 2 | 66 | 4 |
UF02 El marc legal de les arts plàstiques i el disseny. | 33 | 2 |
UF03 Incorporació al treball. Empresa i iniciativa emprenedora | 33 | 2 |
M04 Projectes d'animació | 231 | 14 |
UF01 Introducció als projectes: objectius i requisits base del projecte. | 33 | 2 |
UF02 Metodologia i planificació de projectes | 82,5 | 5 |
UF03 Execució dels projectes | 82,5 | 5 |
UF04 Avaluació i presentació de projectes | 33 | 2 |
M05 Projecte integrat | 99 | 10 |
UF01 Projecte integrat | 99 | 10 |
M06 Gestió de projectes professionals | 165 | 12 |
UF01 Gestió de projectes professionals | 165 | 12 |
M08 Teoria de la imatge | 66 | 4 |
UF01 Imatge i comunicació. El discurs visual | 33 | 2 |
UF02 Definició i construcció de la imatge | 33 | 2 |
M11 Dibuix aplicat a l'animació 2 | 66 | 3 |
UF03 Retoc i acabat del dibuix amb eines informàtiques | 66 | 3 |
M13 Guió i estructura narrativa | 99 | 6 |
UF01 Estructura narrativa i guionatge | 49,5 | 3 |
UF02 Elaboració del guió i aplicació a l'especialitat | 49,5 | 3 |
Hores i crèdits ECTS totals | 792 | 50 |
Tutoria de grup | 33 | |
Fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers | 284 | 12 |