Gràfica publicitària
Formació global en diverses àrees del disseny gràfic: imatge corporativa, cartellisme, disseny editorial, publicitat, senyalística, packaging i il·lustració
Aquests estudis capaciten per idear, organitzar i dur a terme les diferents fases d’un projecte de comunicació visual desenvolupant totes les aplicacions necessàries que garanteixen l’assoliment dels objectius plantejats a l’inici de qualsevol encàrrec de comunicació visual.
Les persones que superen el cicle formatiu obtenen un títol de tècnic o tècnica superior, que els permet accedir al món laboral, per dur a terme tasques com ara les següents:
Disseny, organització i gestió de projectes de la indústria gràfica / Direcció d’art / Direcció creativa / Preparació d’arts finals per imprimir-les correctament / Grafista expert/a en la selecció i l’ús de recursos tipogràfics, cal·ligràfics i de retolació manual per a diferents aplicacions / Col·laboració en l’organització i supervisió de la producció gràfica.
Dades bàsiques
Denominació: Tècnic o Tècnica superior d'Arts Plàstiques i Disseny en Gràfica publicitària.
Nivell: Grau superior dels ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny.
Nivell 1 del Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior (MECES)
Durada total del cicle: Dos mil hores distribuïdes en dos cursos acadèmics
Crèdits ECTS: Cent vint
Família professional artística: Comunicació gràfica i audiovisual.
Referent europeu: CINE-5b (Classificació Internacional Normalitzada de l'Educació).
Competències generals del tècnic o tècnica superior en Gràfica publicitària
Les competències generals descriuen la combinació d'habilitats, motivacions i trets que es requereixen per dur a terme amb eficàcia en una àmplia gamma de llocs de treball dins de l'especialitat.
- Proposar i realitzar solucions gràfiques per transmetre missatges publicitaris per encàrrec d'empreses, institucions o altres professionals.
- Planificar el desenvolupament del projecte d'imatge publicitària des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins a la realització del producte gràfic acabat.
- Organitzar i dur a terme les diferents fases del projecte i els corresponents controls de qualitat que garanteixin l'expressió gràfica òptima del missatge.
Competències professionals del tècnic o tècnica superior en Gràfica publicitària
Les competències professionals són les vinculades al lloc de treball, totes aquelles habilitats i aptituds que els ajuden a desenvolupar la seva feina en forma d’èxit:
- Porta a terme, de manera autònoma, projectes gràfics publicitaris amb el nivell de qualitat exigible professionalment.
- Comunica eficientment mitjançant recursos gràfics idees i missatges publicitaris.
- Dota el producte gràfic publicitari dels elements persuasius, informatius i / o identificadors adequats als objectius de l'encàrrec.
- Soluciona mitjançant recursos gràfics i tipogràfics els aspectes formals i comunicatius de missatges publicitaris.
- Planifica i realitza projectes de gràfica publicitària en totes les seves fases i dur a terme els controls de qualitat corresponents per a l'obtenció d'un producte gràfic de qualitat tècnica, artística i comunicativa.
- Defineix els aspectes formals i funcionals de l'anunci en un suport gràfic.
- Transmet amb precisió la informació adequada per als processos de reproducció i realitza el seguiment i control de qualitat corresponent fins a aconseguir un resultat imprès idoni.
- Reconeix i compleix la normativa que regula l'activitat professional.