Vés al contingut

Gràfica publicitària

Gràfica publicitària
En aquest cicle l'alumnat realitzarà projectes de disseny gràfic en els següents àmbits: imatge corporativa, cartellisme, disseny editorial, publicitat, senyalística, packaging i il·lustració.

Formació global en diverses àrees del disseny gràfic: imatge corporativa, cartellisme, disseny editorial, publicitat, senyalística, packaging i il·lustració

Aquests estudis capaciten per idear, organitzar i dur a terme les diferents fases d’un projecte de comunicació visual desenvolupant totes les aplicacions necessàries que garanteixen l’assoliment dels objectius plantejats a l’inici de qualsevol encàrrec de comunicació visual.

Les persones que superen el cicle formatiu obtenen un títol de tècnic o tècnica superior, que els permet accedir al món laboral, per dur a terme tasques com ara les següents:

Disseny, organització i gestió de projectes de la indústria gràfica / Direcció d’art / Direcció creativa / Preparació d’arts finals per imprimir-les correctament / Grafista expert/a en la selecció i l’ús de recursos tipogràfics, cal·ligràfics i de retolació manual per a diferents aplicacions / Col·laboració en l’organització i supervisió de la producció gràfica.

Denominació: Tècnic o Tècnica superior d'Arts Plàstiques i Disseny en Gràfica publicitària.

Nivell: Grau superior dels ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny.

Nivell 1 del Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior (MECES)

Durada total del cicle: Dos mil hores distribuïdes en dos cursos acadèmics

Crèdits ECTS: Cent vint

Família professional artística: Comunicació gràfica i audiovisual.

Referent europeu: CINE-5b (Classificació Internacional Normalitzada de l'Educació).

Les competències generals descriuen la combinació d'habilitats, motivacions i trets que es requereixen per dur a terme amb eficàcia en una àmplia gamma de llocs de treball dins de l'especialitat.

  • Proposar i realitzar solucions gràfiques per transmetre missatges publicitaris per encàrrec d'empreses, institucions o altres professionals.
  • Planificar el desenvolupament del projecte d'imatge publicitària des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins a la realització del producte gràfic acabat.
  • Organitzar i dur a terme les diferents fases del projecte i els corresponents controls de qualitat que garanteixin l'expressió gràfica òptima del missatge.

Les competències professionals són les vinculades al lloc de treball, totes aquelles habilitats i aptituds que els ajuden a desenvolupar la seva feina en forma d’èxit:

  • Porta a terme, de manera autònoma, projectes gràfics publicitaris amb el nivell de qualitat exigible professionalment.
  • Comunica eficientment mitjançant recursos gràfics idees i missatges publicitaris.
  • Dota el producte gràfic publicitari dels elements persuasius, informatius i / o identificadors adequats als objectius de l'encàrrec.
  • Soluciona mitjançant recursos gràfics i tipogràfics els aspectes formals i comunicatius de missatges publicitaris.
  • Planifica i realitza projectes de gràfica publicitària en totes les seves fases i dur a terme els controls de qualitat corresponents per a l'obtenció d'un producte gràfic de qualitat tècnica, artística i comunicativa.
  • Defineix els aspectes formals i funcionals de l'anunci en un suport gràfic.
  • Transmet amb precisió la informació adequada per als processos de reproducció i realitza el seguiment i control de qualitat corresponent fins a aconseguir un resultat imprès idoni.
  • Reconeix i compleix la normativa que regula l'activitat professional.

Concreció curricular de centre del primer curs de gràfica publicitària (2024)
Mòduls i unitats formatives Hores curs Crèdits ECTS
M01 Mitjans informàtics 99 6
UF01 Tractament de la imatge bitmap 33 2
UF02 Tractament de la imatge vectorial 33 2
UF03 Programari específic de l’especialitat 33 2
M02 Formació i orientació laboral 1 33 2
UF01 Prevenció de riscos laborals i protecció ambiental. 33 2
M03 Història de la imatge publicitària 99 6
UF01 Anàlisi de l’obra artística i el disseny 33 2
UF02 Evolució de l’art i el disseny en relació als canvis socials, les idees estètiques i la tecnologia 33 2
UF03 Recorregut per les obres i autors contemporanis de l'especialitat 33 2
M04 Projectes de gràfica publicitària 1 165 11
UF01 Introducció als projectes: objectius i requisits base del projecte. 33 2
UF02 Metodologia i planificació de projectes 66 5
UF05 Tècniques gràfiques 66 4
M07 Fonaments de la representació i l'expressió visual 99 6
UF01 Elements plàstics i visuals. Morfologia i dinamisme de la composició 33 2
UF02 Llum i color. Relacions. Valors simbòlics 33 2
UF03 Forma i espai. Anàlisi, representació i interpretació creativa 33 2
M08 Teoria de la imatge 66 4
UF01 Imatge i comunicació. El discurs visual 33 2
UF02 Definició i construcció de la imatge. 33 2
M09 Fotografia 99 6
UF01 Llenguatge fotogràfic 33 2
UF02 Tècnica fotogràfica i tractament digital de la imatge 33 2
UF03 Foto-disseny 33 2
M10 Tipografia 1 132 8
UF01 El signe tipogràfic: el caràcter. 33 2
UF02 Bases del disseny amb tipografia 49,5 3
M11 Fonaments del disseny gràfic 132 7
UF01 Disseny gràfic. Àmbits i tipologies 44 2
UF02 Comunicació i llenguatge visual. Semiòtica 44 2
UF03 Procés i metodologies: aplicació pràctica 44 3
Hores i crèdits ECTS totals 891 54
Tutoria de grup 33  

Concreció curricular de centre del segon curs de gràfica publicit`ària (DECRET 245/2016)
Mòduls i unitats formatives Hores curs Crèdits ECTS
Llenguatge i tecnologia audiovisual 180 12
UF01 Introducció als mitjans audiovisuals 18 1
UF02 Comunicació i llenguatge audiovisual: recursos expressius 46 3
UF03 Tècniques i tecnologies de realització audiovisual 58 4
UF04 Tècniques i tecnologies de postproducció audiovisual 58 4
Formació i orientació laboral 66 3
UF01 Marc legal de les arts plàstiques i el disseny: les propietats essencials 22 1
UF02 Incorporació al treball: el procés de cerca de feina 22 1
UF03 Empresa i iniciativa emprenedora: el treball per compte propi 22 1
Projecte integrat 99 10
UF01 Projecte integrat 99 10
Projectes de gràfica publicitària 2 330 14
UF03.2 Àmbits d'aplicació de la comunicació gràfica. La gràfica publicitària 149 6
UF04 Identitat i comunicació. Sistemes gràfics en la gràfica publicitària 145 6
UF06 Anàlisi i presentació dels projectes de gràfica publicitària 36 2
Teoria de la publicitat i el màrqueting 99 7
UF01 Publicitat: comunicació i persuasió 66 4
UF02 Introducció al màrqueting aplicat a la publicitat 33 3
Tipografia 2 99 5
UF04 Usos tipogràfics i creació d'alfabets 99 5
Hores i crèdits ECTS totals 873 51
Tutoria de grup 33  
Fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers 280 12

Concreció curricular de centre del segon curs de gràfica publicitària (2024)
Mòduls i unitats formatives Hores curs Crèdits ECTS
M02 Formació i orientació laboral 2 66 4
UF02 El marc legal de les arts plàstiques i el disseny. 33 2
UF03 Incorporació al treball. Empresa i iniciativa emprenedora 33 2
M04 Projectes de gràfica publicitària 2 198 11
UF03 Execució dels projectes 99 5
UF04 Avaluació i presentació de projectes 33 2
UF06 Representació espacial aplicada als projectes (lliure disposició) 33 2
UF07 Noves tendències i metodologies del disseny (lliure disposició) 33 2
M05 Projecte integrat 99 10
UF01 Projecte integrat 99 10
M06 Gestió de projectes professionals 165 12
UF01 Gestió de projectes professionals 165 12
M08 Tipografia 2 66 2
UF03 Usos tipogràfics i creació d'alfabets 66 2
M12 Llenguatge i tecnologia audiovisual 132 8
UF01 Introducció als mitjans audiovisuals. Comunicació i llenguatge audiovisual: Recursos expressius. 33 2
UF02 Tècniques i tecnologies de realització i postproducció audiovisual. 49,5 3
UF03 Disseny audiovisual 49,5 3
M13 Teoria de la publicitat i el marquèting 99 6
UF01 Màrqueting. Estratègia i planificació 33 2
UF02 Publicitat. Comercialització i disseny 33 2
UF03 La gràfica publicitària 33 2
Hores i crèdits ECTS totals 825 54
Tutoria de grup 33  
Fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers 284 12