Amb aquesta assistència, l’ens sol·licitant rep el suport tècnic de la Diputació de Tarragona en la redacció de qualsevol dels documents següents:
1. Informes tècnics sobre edificacions
2. Informes instal·lacions i compliment normativa activitats
3. Informes de devolució de garantia
4. Valoracions de béns immobles
5. Assistència a meses de contractació
6. Certificacions energètiques
Serà necessari que els edificis, equipaments o solars objecte de l'assistència siguin de titularitat de l'ens local o cedits a aquest per un termini mínim de 40 anys, excepte en aquells casos on la finalitat de l'assistència sigui l'obtenció d'informació prèvia a una compra o expropiació.
Els informes de devolució de garantia es redactaran únicament si la direcció facultativa de les obres ha estat duta a terme per la Unitat d’Assistència Tècnica-Arquitectura Municipal.
Les valoracions de béns immobles es faran únicament quan es tracti de béns afectats per expropiacions aïllades i que no estiguin incloses en polígons de planejament.
No es realitzaran informes de supervisió de projectes.
Per poder realitzar els certificats d’eficiència energètica l’ajuntament haurà de facilitar els plànols de l’estat actual de l’edifici, preferentment en format digital.