Com canvia la percepció de l’espectador segons si es troba en un estudi, en un museu, en una galeria o en una fira? Quins elements duen a modificar-ne l’experiència? L’exposició ‘Boothworks’, de Cristina Garrido (Madrid, 1986), planteja aquestes i altres qüestions mitjançant una mostra de fotografies i videoart oberta al Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona (MAMT) fins al 3 de setembre.
‘Boothworks’ ha obert al públic aquest divendres dia 16 de juny al vespre, en un acte amb l’assistència de l’autora, la qual ha participat en un recorregut per les dues sales de l’exposició juntament amb el públic assistent.
La mostra s’emmarca en el cicle ‘Dret a rèplica’, comissariat per Francesco Giaveri i que s’articula en diverses exposicions i trobades amb artistes i activistes que investiguen el paper de les institucions en la promoció i l’oferta cultural.
En paral·lel a aquesta exposició, el MAMT també ofereix al públic la visita a la mostra ‘Sarcophagus’, de l’artista Jorge Conde (Barcelona, 1968), que també és oberta fins al 3 de setembre. Aquesta proposta esdevé un assaig sobre la transició energètica cap a un model més net i sostenible a partir de les marques al paisatge i la memòria nuclear de primera i segona generació, prenent com a base la central de Vandellòs, al Baix Camp, i altres recintes en procés de tancament, descontaminació, desmantellament i de recuperació del paisatge.
Totes dues exposicions es poden visitar de franc en l’horari habitual del museu: www.dipta.cat/mamt