L’evolució de les joguines i els residus plàstics generats pel seu consumisme centren una exposició al Museu d’Art Modern (MAMT) de la Diputació a Tarragona. Joguines, un pretext per a l’aprenentatge és fruit d’un projecte del MAMT Pedagògic entre el museu i el Col·legi d’Educació Infantil i Primària Mare Nostrum de Tarragona. La mostra, que es podrà veure fins al 14 de gener, s’ha inaugurat aquest dissabte al matí amb l’assistència del diputat delegat de Promoció Social i Cultural de la Diputació, Óscar Sánchez, a més de bona part de l’alumnat participant i de l’artista Jordi Llort-Figuerola qui ha format part activament d’aquest projecte.
L’exposició recull el projecte realitzat per l’alumnat de 3er de Primària de l’escola Mare Nostrum el curs passat, entre el qual hi ha el procés creatiu dut a terme en la producció d’un cartell i d’un espot publicitari. L’artista Jordi Llort-Figuerola ha estat part activa d’aquest projecte amb l’objectiu d’apropar l’alumnat al seu treball d’investigació artística i activisme mediambiental. Per això, a la mostra també es poden veure algunes de les obres que ha generat en el marc d’aquest treball conjunt, entre les quals hi ha una instal·lació formada per bosses plenes de trossos de joguines velles trobades a unes golfes o una reproducció del Tapís de Miró feta de residus plàstics.
A més de Jordi Llort-Figuerola, l’alumnat també ha rebut l’acompanyament de diferents professionals com Toni Pérez, en l’àmbit audiovisual; Sara Moreno, en l’àmbit dels storyboards; Noemí Rosell, pel que fa al disseny gràfic i de l’actor Frederic Llobregat.
El MAMT Pedagògic és un servei educatiu del MAMT té com a objectiu col·laborar amb els centres educatius en projectes interdisciplinaris per fomentar l’educació artística dins de les aules. Amb l’objectiu de donar visibilitat a aquests projectes, el MAMT Pedagògic prepara anualment un projecte expositiu que reflecteix aquesta línia de treball i que dona veu als centres educatius que hi participen, amb què es reconeix el treball i la creativitat de l’alumnat i l’equip docent.