Turisme

20 anys de conveni Córner

Un total de 37 ens locals, associacions i empreses turístiques de la Costa Daurada es promocionaran conjuntament sota el paraigua de la Diputació. Es tracta del conveni Córner amb més participació al llarg d'aquests 20 anys.
  • Publicat25/02/2025

Sumar esforços i estratègies per traslladar al possible turista la diversitat i riquesa de la Costa Daurada i propiciar que la visiti. Aquest és l’objectiu essencial del conveni Córner per a la participació conjunta i coordinada al programa de fires i a les campanyes de publicitat del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Enguany el Córner celebra 20 anys i, a més del Patronat, l’han signat 37 ens públics locals i associacions empresarials i ens privats, 5 més que l’any anterior. Es tracta del Conveni Córner amb més participació al llarg d'aquests 20 anys. 

En concret, s’hi han afegit: Fundació Eurecat “El Paisatge dels Genis”, Associació Agències de Viatges Receptives de la Costa Daurada, Associació Golf Costa Daurada, Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Serveis de Valls, Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Tarragona, (alguns tornen al Conveni Córner, després que l’any passat no hi fossin).

El conveni Córner 2025 permetrà que tots els participants tinguin presència en 5 fires internacionals, estatals i nacionals: ITB (Berlin,Alemanya), WTM (Londres,Regne Unit), FITUR (Madrid), B-Travel (Barcelona) i Navartur (Pamplona), i en campanyes de comunicació conjuntes, sota el paraigua de la Diputació de Tarragona. D’aquesta manera, es facilita que diferents entitats turístiques públiques i privades puguin participar en aquestes accions independentment de la seva dimensió i a preus competitius. 

Com a novetat, enguany les accions de comunicació incorporen la creació de contingut audiovisual de promoció per a cadascun dels participants. Un material que a més d’estar al servei de les campanyes previstes en el marc del conveni, queda a disposició del participants per a la promoció difusió dels seus actius.

Un altre dels aspectes rellevants del Córner 2025 és la inclusió del Pla conjunt de Promoció de l’Interior de la Costa Daurada que es va presentar l’any passat i que és clau per millorar el posicionament i competitivitat de les destinacions d’interior, amb propostes en matèria de turisme actiu i de natura, cultura o enogastronòmic. Tal com han destacat la presidenta de la Diputació i el president del Patronat de Turisme aquest Pla Conjunt s’adiu amb l’esforç de la Diputació de Tarragona per promoure un turisme sostenible, responsable i al llarg de tot l’any, un fet que afavoreix la desestacionalització.

Enguany el Córner arriba a la seva 20a edició, el primer conveni es va signar el 26 de gener de 2005, amb 12 signants, que van participar en 6 fires nacionals, estatals i internacionals i va esdevenir una iniciativa de promoció pionera. Dues dècades més tard l’acord ha triplicat la xifra d’ens signants. Un total de 20 anys que, tal com ha assegurat la presidenta de la Diputació, “demostren la utilitat i vigència d’aquest conveni a l’hora de promoure i enfortir un sector que és clau per al desenvolupament econòmic de la nostra demarcació.

Durant la seva intervenció, la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, també ha assenyalat que el conveni Córner és una “iniciativa clau en la promoció del sector turístic del nostre territori, tant de litoral com d’interior”. L’acord, ha assegurat, “busca multiplicar l’abast de la promoció i difusió turística, gràcies a aquesta fórmula d’èxit que posa en comú estratègia i recursos”. Finalment, la presidenta de la Diputació s’ha referit a la llarga trajectòria del Córner: “dues dècades que posen de manifest la sintonia entre el teixit socioeconòmic del territori i les institucions locals”. 

Per al president del Patronat de Turisme, Carlos Brull, el fet que des de la primera signatura fins a dia d'avui s'hagi triplicat el nombre de participants demostra el consens generat entre els ens locals i les entitats del territori sobre l'efectivitat d'aquest mecanisme per a la promoció turística i la difusió de la marca Costa Daurada. Brull ha assegurat que es tracta d’una eina “que ha sabut evolucionar per donar resposta a les noves necessitats, l'acord va néixer per a la promoció a fires i amb el temps s'han incorporat accions de comunicació i màrqueting, que es troben en constant revisió per tal adaptar-les a un panorama digital canviant”.

La inversió global i conjunta que recollirà el conveni Córner 2025 en fires, promocions, comunicació i màrqueting serà de 437.000 euros. El Patronat de Turisme de la Diputació assumeix gairebé el 70% de la inversió: 294.377 euros i destinarà 154.377 euros a les fires i promocions i 140.000 euros a comunicació i màrqueting. La resta de signants aporten globalment el 30% restant: 142.625 euros.

La presentació del conveni ha aplegat els signants en un acte al Palau de la Diputació de Tarragona, aquest dimarts dia 25 al matí, amb la participació de la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó; el president del Patronat de Turisme, Carlos Brull i l’assistència del vicepresident  primer per la marca Costa Daurada del Patronat de Turisme, Eduard Rovira i de la vicepresidenta segona per la marca Terres de l'Ebre, Iris Castell. El proper dijous 27 de febrer, tindrà lloc la signatura del conveni Córner de les Terres de l’Ebre.

 

Els participants

-Ens locals: Ajuntament d’Altafulla, Ajuntament de Calafell, Patronat Municipal de Turisme de Cambrils, Ajuntament de Creixell, Ajuntament de Cunit, Ajuntament de Mont-roig del Camp, Agència de Promoció de Ciutat ‘Reus Promoció’, Ajuntament de Tarragona, Ajuntament de Torredembarra, Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Ajuntament de Valls, Ajuntament del Vendrell, Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca / la Pineda Platja, Ajuntament de la Selva del Camp, Ajuntament de Roda de Berà, Patronat Municipal de Turisme de Salou, Consell Comarcal del Baix Camp, Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Consell Comarcal de l’Alt Camp, Consell Comarcal del Priorat.

-Associacions, entitats i empreses: Mancomunitat pel Desenvolupament Integral del Territori MIDIT/Terres de Mestral, Associació Hotelera de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Associació d’Empresaris Hostaleria de la Província de Tarragona, Associació Hotelera de la Província de Tarragona, Associació de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Província de Tarragona, Nàutic Parc Costa Daurada i Terres de l’Ebre, Associació Priorat Enoturisme, Associació Agències de Viatges Receptives de la Costa Daurada, Associació Golf Costa Daurada, Fundació Eurecat ‘El Paisatge dels Genis’, Aquopolis Leisure Parks SA, PortAventura Entertainment SAU, Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Reus, Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Serveis de Valls, Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Tarragona.

 

Un total de 37 ens locals, associacions i empreses turístiques de la Costa Daurada es promocionaran conjuntament sota el paraigua de la Diputació
Un total de 37 ens locals, associacions i empreses turístiques de la Costa Daurada es promocionaran conjuntament sota el paraigua de la Diputació

Notícies relacionades