Ens locals

Catalunya inverteix més de 160 milions d’euros provinents dels fons NGEU en transformació digital i sostenible del transport urbà

  • Publicat18/11/2022

La Conferència Nacional de Transport ha publicat els criteris de distribució territorial de crèdits pressupostaris dels exercicis 2021 i 2022, així com la distribució pressupostària dels projectes de l’exercici 2021, per al finançament d’actuacions d’inversió en el marc dels Components 1 “Pla de xoc de mobilitat sostenible, segura i connectada en entorns urbans i metropolitans” i 6 “Mobilitat sostenible, segura i connectada” del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. 

En total, s'han distribuït 1.010.000.000 euros procedents de les següents inversions: 

  • Component 1, Inversió 1: Projectes d’inversió d’execució directa per part de les Comunitats Autònomes o per conveni amb altres entitats, que contribueixin a l’objectiu de creació o funcionament de zones de baixes emissions en els entorns metropolitans o a la transformació digital o sostenible del transport. 

L’objectiu de la inversió del Component 1 és el desenvolupament d’actuacions d’execució directa que contribueixen a fomentar la mobilitat sostenible en els municipis de més de 50.000 habitants i capitals de província i, en determinades condicions d’entre 20.000 i 50.000 habitants, contribuint a la creació o funcionament de zones de baixes emissions, a la transformació digital o sostenible del sistema de transport o a la promoció de la mobilitat activa.  

  • Component 6, Inversió 4: Digitalització dels serveis administratius prestats en relació al transport de mercaderies i de viatgers per carretera o ferrocarril de la seva competència. En aquest àmbit s’inclouran els projectes digitals necessaris per a poder oferir un servei de transport a la demanda, en l’àmbit competencial de les Comunitats Autònomes.  

L’objectiu de la inversió del Component 6 és el desenvolupament d’actuacions de digitalització dels serveis de transport de viatgers i mercaderies en l’àmbit autonòmic i local, i dels serveis administratius prestats, en relació amb el transport de mercaderies i viatgers per carretera o ferrocarril. En aquest àmbit s’inclouran els projectes digitals necessaris per a poder oferir un servei de transport a la demanda.  

El criteri de repartiment de les dues línies d’inversió serà el de població. Catalunya rebrà 147.572.472 euros corresponents al Component 1, 5.700.000€ al Camp de Tarragona i 18.036.635 euros corresponents al Component 6.

 

Inversions a càrrec del Component 1 al Camp de Tarragona:

 

  • Reus, Cambrils, Riudoms i Vinyols i Els Arcs 

Carril bici Reus-Cambrils 

Pressupost: 3.000.000 € 

  • Reus, Vila-Seca i Salou 

Via ciclista a la C-14 Reus-Salou 

Pressupost: 2.700.000 € 

Inversions a càrrec del Component 6:

  • Implementació del projecte T-Mobilitat 

Pressupost: 22.500.000 € 

  • Digitalització de la inspecció i procediment sancionador del transport 

Pressupost: 2.622.000 € 

  • Digitalització integral de l’activitat administrativa del transport 

Pressupost: 1.000.000 €   

  • Plataforma de col·laboració de les empreses per a la minimització dels viatges en buit 

Pressupost: 1.000.000 €  

  • Model de coneixement de la demanda del transport de mercaderies 

Pressupost: 1.000.000 €  

  • Digitalització de l’oferta formativa i convocatòries d’exàmens a professionals del transport 

Pressupost: 172.000 €  

  • Digitalització i millora dels equipaments de parades de transport públic interurbà 

Pressupost: 8.000.000 € 

  • Digitalització de les places d’aparcament de camions 

Pressupost: 290.000 € 

Autobús urbà.
Autobús urbà.