Formació

L’alumnat dels centres educatius de la Diputació de Tarragona torna a les aules durant el mes de juny

La institució ha elaborat plans d’obertura específics de cada centre amb l’objectiu d’atendre l’alumnat tot garantint les mesures de seguretat
  • Publicat04/06/2020

Els col·legis d’educació especial, les escoles d’art i disseny i les escoles i conservatoris de música de la Diputació de Tarragona han reprès l’atenció i el seguiment presencial a l’alumnat des de primers de juny. Tot i aquesta obertura de les aules, l’activitat lectiva continuarà sent telemàtica fins a finals de curs. La presencialitat als centres, entre d’altres, és per oferir tutories i atenció a l’alumnat que finalitza etapa educativa, que té situacions o necessitats especials o bé als que hagin de presentar projectes finals o sotmetre’s a les proves d’accés.

Cada centre, amb la coordinació dels serveis de gestió acadèmica de la Diputació, ha elaborat un pla d’obertura específic i l’ha adaptat a les seves necessitats, seguint les instruccions del Departament d’Educació de la Generalitat que planteja aquesta presencialitat com una eina per oferir suport lectiu, realitzar tutories i organitzar el curs 2020-2021. Per dur a terme l’obertura amb la màxima seguretat, s’han preparat Equips de Protecció Individual per al personal, s’han elaborat sistemes de seguretat i salut i plans de prevenció i detecció. El rentat de mans; l’ús de mascareta, de guants i solució hidroalcohòlica; el manteniment de la distància de seguretat; la desinfecció i ventilació d’espais; la no compartició del material entre els alumnes, i la cita prèvia

són algunes de les mesures que s’han establert als centres per poder reprendre l’activitat presencial. També s’hi ha restringit l’accés a les persones vulnerables, que tinguin símptomes o malalties cròniques i s’exigeix que l’alumne tingui el calendari vacunal al dia, entre d’altres.

“La voluntat de servei de tota la comunitat educativa de la Diputació és poder acompanyar l’alumnat, però també les famílies en aquests temps tan complicats. Amb la presencialitat volem donar el suport necessari a l’alumnat que, per la seva situació acadèmica o personal, necessita una atenció directa i presencial per poder finalitzar aquest curs. La reobertura de tots els centres s’ha fet seguint les recomanacions de seguretat i higiene del departament de Salut”, afirma el diputat delegat de centres d’Ensenyament de la Diputació, Jordi Cartanyà.

En concret, als col·legis d’educació especial les atencions presencials serviran per fer un acompanyament a l’alumnat que canvia o finalitza etapa educativa; per donar suport extra als alumnes que han vist incrementades les necessitats degut al confinament perquè no disposen dels mitjans digitals per accedir-hi virtualment o perquè pateixen una situació familiar complexa; per als que necessiten tractaments específics de logopèdia o fisioteràpia, o bé per assegurar un millor inici del proper curs. També es continuarà amb els tràmits presencials de preinscripció i matrícula per al curs vinent.

Per la seva part, les escoles d’art i disseny de la Diputació obriran portes per oferir tutories, en especial als estudiants que han de lliurar projectes finals. El lliurament dels projectes podrà fer-se de forma presencial o virtual fins al 19 de juny. També es faran atencions presencials en relació a les proves d’accés, i la realització de les mateixes els dies 29 i 30 de juny.

Per últim, els conservatoris de música ofereixen un seguiment presencial als alumnes que es preparen per les proves d’accés al conservatori o a centres superiors. A més, obriran portes per acollir les proves d’accés a grau professional previstes entre el 22 i el 29 de juny. L’alumnat de qualsevol curs i nivell també podrà demanar atenció personalitzada presencialment de forma excepcional i no continuada amb cita prèvia.

L’alumnat dels centres educatius de la Diputació de Tarragona torna a les aules durant el mes de juny
L’alumnat dels centres educatius de la Diputació de Tarragona torna a les aules durant el mes de juny

Notícies relacionades