Quin finançament s'incorpora a la concertació?
- Pla d'Acció Municipal (PAM)
- Subvencions en matèria de salut pública per generar entorns més resilients, segurs i saludables
- Subvencions per a polítiques d'habitatge
- Subvencions per a projectes i activitats culturals o d'interès per a la ciutadania de caràcter singular
- Subvencions de transició energètica i acció climàtica
- Subvencions d'interessos de préstecs
- Subvencions per al foment de l'ocupació
Quines subvencions es mantenen?
- Programa E-catàleg
- Subvencions per a programes concretes i activitats de promoció turística
- Subvencions per a escoles municipals de música, dansa o arts plàstiques i disseny
- Subvencions per a activitats estratègiques d’especial impacte i rellevància
- Subvencions per a la realització d’acció de difusió dels productes agroalimentaris i artesans de qualitat
- Subvencions per a restablir els béns i serveis dels ens locals afectats per fenòmens meteorològics i altres situacions excepcionals
- Espais d’allotjament empresarial
Quin finançament s'incorpora a la concertació?
- 147 M€ previst per al mandat 204-2027
- 132,5 M€ del mandat 2020-2023
S'aplicarà una fórmula de repartiment per obtenir l'import de concertació per a cada municipi.
Quins són els criteris de distribució dels recursos?
- Per habitants, segons trams:
- TRAM 1 (0 – 50) 5.500 € /hab.
- TRAM 2 (51 – 200) 1.200 €/hab.
- TRAM 3 (201 – 1.000) 301 €/hab.
- TRAM 4 (1.001 – 2.000) 102 €/hab.
- TRAM 5 (2.001 – 10.000) 22 €/hab.
- TRAM 6 (10.001 – 150.000) 7,25 €/hab
- Superfície per habitant: 300.000* sup/hab
- Despoblament (ens locals fins a 2.000 habitants): 4.650 € * % despoblament
- Nuclis de població: 8.000 € * entitat singular
- Superfície: 1.484,51 * km2 del terme municipal
Quins són els programes d'actuació?
-
a) Programa de cultura (despeses del capítol 2)
- Activitats o projectes d’ interès cultural
- Activitats o projectes d’ interès esportiu
- Activitats o projectes d’ interès educatiu
-
b) Programa de salut pública (despeses del capítol 2)
- Control sanitari de l’aigua
- Prevenció de la legionel·losi i reducció d’espècies plaga
- Gestió d’animals domèstics abandonats
- Personal de socorrisme a les platges i a les piscines municipals
- Activitats de promoció de la salut i de salut ambiental
- Reparació de fuites de xarxes d’abastament d’aigua i de clavegueram
-
c) Programa de transició ecològica (despeses dels capítols 2 i 6)
- Prevenció local d’incendis forestals
- Recollida selectiva i gestió de residus
- Gestió ambiental del municipi
- Transició energètica PAESC i Biomassa
-
d) Programa d'inversió (despeses del capítol 6)
- Despesa aplicada al capítol 6 destinada a un servei o béns d'ús general
- Inclou despeses relacionades amb la inversió concertada: redacció de projectes, direcció d’obres, despeses notarials, registrals i pericials
- Fins a 10 actuacions durant el conveni
-
e) Programa de despeses corrents (despeses dels capítols 1, 2 i 3)
- Despesa aplicada als capítols de despesa econòmica 1, 2 i 3
- Vinculades a un servei o activitat de competència municipal
-
f) Programa de sanejament de les finances municipals
- Sanejar total o parcialment el romanent de tresoreria ajustat negatiu
- Amortitzar préstecs a llarg termini de manera extraordinària i anticipada
-
g) Programa d'assistències tècniques
- Per a l'execució de les inversions previstes en el Pla
Quines són les polítiques prioritàries de la Diputació?
a) Programa d’inversions
- Cicle integral de la gestió de l'aigua
- Polítiques municipals d'habitatge
- Mobilitat sostenible
- Supressió d’elements de fibrociment
- Adequació dels edificis i instal·lacions existents a la normativa vigent
- Transformació digital i ciberseguretat
- Projectes alineats amb aquestes polítiques públiques prioritàries
b) Inversions del programa de transició ecològica
- Instal·lació d’energies renovables
- Calderes de biomassa
- Millora d’aïllaments d’edificis i instal·lacions
- Millora dels sistemes existents de climatització
- Adequació de refugis climàtics
- Enllumenat eficient
- Gestió del consum energètic
- Vehicles elèctrics i la infraestructura de recàrrega
- Millora basses de prevenció d’incendis forestals
- Millora paisatgística d’entorns de titularitat pública
- Regulació de l’ús públic en àmbits o espais d’alta capacitat d’acollida
Quin és el grau de finançament?
- Per a la DESPESA CORRENT: finançada el 100%
- Per a la INVERSIÓ:
- Alineada amb les polítiques prioritàries de la Diputació: com a màxim el 98%
- Resta d'inversions: com a màxim el 90%
- Són compatibles amb altres fons de finançament
- Per al SANEJAMENT: màxim del 100%
Quina és la distribució dels recursos?
- Cultura: 5%
- Salut Pública: 10%
- Transició Ecològica: 15%
- Sanejament del romanent de tresoreria per a despeses generals (RTAN): sense mínim i fins al 70%
- *Inversió:
- < 20.000 hab.: 35% mínim
-
> 20.000 hab.: 45% mínim
En cas de sanejar el RTAN, els recursos resultants es destinaran en el 50/60% a inversió.
- *Amortització de préstecs: 35% màxim
- *Despeses corrents: 35% màxim
Com s'efectuarà la consignació i el lliurament dels recursos?
- Programes de cultura, salut pública i transició ecològica (despesa corrent)
- Sense bestreta, lliurament prèvia justificació anual de la despesa
- Programes d'inversió i de transició ecològica (inversió)
- 75% de bestreta a l'adjudicació, la resta a la finalització (*)
- 100% adquisició de bens immobles
- Programa de despeses corrents
- Transferència 100% durant el primer trimestre de l'any
- Programa de sanejament
- 100% de bestreta
Què s'acordarà a la mesa de concertació?
El document bàsic de planificació definitiu que inclourà:
- La distribució anual dels programes de cultura, salut pública i transició ecològica (despesa corrent)
- Distribució dels recursos de transició ecològica entre despesa corrent i inversió
- Si escau, l’import destinat a sanejar totalment o parcial el romanent de tresoreria ajustat negatiu
- Import destinat al programa d’inversió
- Actuacions d’inversió incloses les de transició ecològica i la seva distribució anual
- Import destinat al programa de despeses corrents
- Import destinat a l’amortització de préstecs i la seva distribució anual
- Planificació de les assistències
❗️A les meses s’ha d’aportar la liquidació del pressupost de l’exercici 2023 a efectes de comprovar el RTAN.
Què és el Conveni de Concertació?
- Recull els acords de la mesa de concertació d’acord al Document bàsic de planificació definitiu.
- Inclourà com a annexos:
- Document bàsic de planificació definitiu.
- Manual de comunicació.
- L’ens local haurà d’aprovar i signar el conveni en el termini de 2 mesos des de la seva aprovació per part de la Diputació.
- Amb l’aprovació dels convenis la Diputació de Tarragona assumirà els compromisos de despesa vers els ens locals a 4 anys.
- Hi haurà comissions de seguiment dels convenis.
Com es fa el control de l'execució de les actuacions concertades?
a) Programes de cultura, salut pública i transició ecològica (despeses corrents)
- Anualment. Fins al 31 de març de l'any següent. Despeses de l’anualitat que es justifica o anteriors dins del període de l’1 de gener de 2024 al 31 de desembre de 2027
- Documentació: Memòria descriptiva, la relació de factures, la relació d'ingressos i la divulgació de les actuacions.
b) Programa d'inversió i de transició ecològica (inversió)
Una per actuació. Fins al 30 de setembre de l'exercici següent a l'anualitat en què ha estat planificada.
Documentació: certificació d'obra, l'escriptura pública per les adquisicions, acta de recepció de la inversió i divulgació de les actuacions.
S'han de comunicar l'adjudicació de les inversions a la diputació en el mes següent de l'adjudicació
L'execució de les inversions s'ha de realitzar entre l'1 de gener de 2024 i el 31 de juliol de 2028
b) Programa de despesa corrent
Despeses de l'anualitat que es justifica
Documentació: informe que acrediti que no hi ha sobrefinançament i que s'han finançat despeses dels capítols 1, 2 i 3. La tramesa de l'informe ha de ser abans del 31 de març de l'any següent a la realització de la transferència i divulgació de les actuacions.
c) Programa de sanejament
Una per préstec en el termini de 2 mesos des de l’efectiva amortització de préstec. L'amortització de préstecs s'ha de realitzar dins del període de l'1 de gener de 2024 al 31 de desembre de 2027
Documentació: documents bancaris de pagament i la divulgació de les actuacions.
El RTAN s’ha de justificar en el termini màxim de 2 mesos des de l’aprovació de l’expedient de liquidació pressupost 2024, en tot cas abans de la finalització del 2025.
Documentació: Un cop aprovada la liquidació del pressupost del 2024 s’ha de justificar amb un informe d’Intervenció i la divulgació de l’actuació.
Com s'han de difondre les actuacions concertades?
- Fer constar el suport de la Diputació en qualsevol difusió relacionada amb activitats finançades pel pla ImpulsDipta.
- Difusió mínima a la web i les xarxes socials
-
Per cada inversió i pel sanejament, en l’anualitat que es realitzi.
-
Anualment per cada tipus d’actuació dels programes de despesa corrent.
-
Quan hi hagi activitat de reclam per a actuacions incloses en el Pla ImpulsDipta
-
-
Cal comunicar les adjudicacions d’inversions que s’inclouen al Pla ImpulsDipta en el mes següent a la seva adjudicació.
-
Fer difusió dels missatges o materials que la Diputació lliuri en referència al Pla ImpulsDipta.
Pèrdua del dret i reintegrament dels ajuts
- S'hauran de reintegrar els fons rebuts en concepte de bestreta ni justificats
- Pèrdua del dret per recursos no justificats al final de la vigència del conveni
- Incompliments que impliquen pèrdua del dret:
- Per incompliment de publicitat i difusió: 5% de l'activitat (mínim 500€)
- Per la no participació a les comissions de seguiment: 1% import conveni
Tindrem suport personal?
Des de la Diputació es realitza un acompanyament constant en l'execució del Pla ImpulsDipta.
- Acompanyament per impulsar les inversions
- Assistències tècniques en l'execució de les inversions
- Acompanyament per impulsar els programes de cultura, salut pública i transició ecològica
- Assistències tècniques en l'execució dels programes de cultura, salut pública i transició ecològica
Persones de contacte:
- Baix Camp i Tarragonès: Emma Fernández i Cristina Rovira
- Ribera d'Ebre, Baix Ebre, Alt Camp i Baix Penedès: David Matas i Dúnia Dalmau
- Terra Alta, Montsià, Priorat i Conca de Barberà: Ángeles Baraza i Eva Calderón
Contacte:
Concertació i coordinació Municipal