Formació

Curs: Millora de les capacitats emocionals en l'atenció a la ciutadania

  • Modalitat Presencial
  • Acreditació Assistència i Aprofitament
  • Tipus de formació Curs
  • Àmbit: Comunicació, informació i habilitats
  • Codi: C23-003
  • Dies: 9, 16 i 23 de març de 2023
  • Horari: de 16 a 19 hores
  • Durada: 9
  • Places: 25
  • Lloc: Reus. Centre d'Innovació i Formació Boca de la Mina
Data límit d'inscripcions

Objectius

• Reflexionar sobre com abordar les nostres accions comunicatives en la nova realitat.
• Entendre el funcionament del cervell per saber interpretar les reaccions que tenim davant de les diferents situacions que es donen a la feina.
• Conèixer les bases de la comunicació i les especificitats de la comunicació oral i escrita.
• Identificar les causes de l'estrès negatiu.
• Treballar la Intel·ligència emocional per a aconseguir gestionar positivament les emocions pròpies i les alienes.
• Conèixer i entendre les principals eines per a gestionar de forma eficaç un conflicte.

Programa

1. Neurocomunicació. Com funciona el cervell en relació a l'atenció de les persones.
2. Diferències i especificitats de la comunicació per telèfon i presencial.
3. Les bases de la comunicació interpersonal.
4. Les barreres en la comunicació. La percepció.
5. Com adaptar el missatge a l'interlocutor.
6. Especificitats del canal oral i escrit. Com utilitzar-los?
7. L'estrès. Com activar la calma.
8. La intel·ligència emocional. Allò que mai podran fer el robots.
9. L'origen dels conflictes. Per què existeixen?
10. El conflicte com una oportunitat.
11. Les habilitats clau: L'assertivitat, l'empatia, la compassió.

Destinataris

Personal dels ens locals que desenvolupa tasques d'atenció a la ciutadania

Metodologia

Explicació dels conceptes teòrics bàsics i posterior reflexió amb les persones participants.

Requisits

Activitat presencial

RP-F01-06 edi.2