Els centres educatius de la Diputació de Tarragona han reprès les classes de forma virtual amb l’objectiu de garantir que tot l’alumnat pugui completar el curs acadèmic des de casa, davant la impossibilitat de fer-ho presencialment per la pandèmia generada per la COVID-19. Per fer-ho possible, cada centre ha elaborat un Pla d’Actuació tenint en compte les seves singularitats educatives i amb la coordinació de la Unitat de Gestió Acadèmica delscentres educatius de la Diputació de Tarragona.
Sempre seguint instruccions del Departament d’Educació, i amb l’objectiu degarantir l’accés a l’aprenentatge a tot l’alumnat segons les seves situacions personals, els centres educatius de la Diputació a Tarragona, Reus i Tortosa han elaborat plans individualitzats i personalitzats tenint en compte les possibilitats tecnològiques i de connectivitat de cada estudiant. Així mateix, s’ha dissenyat un pla per a cada docentsegons les seves habilitats tecnològiques i el seu context personal.
Els centres han organitzat les activitats amb un horari setmanal marcat i han establert mecanismes per garantir el retorn i els comentaris de les tasques de l’alumnatper part del professoratamb l’objectiu de fomentar la reflexió i l’autovaloració en llur aprenentatge. Per tal de fer-ho possible, cada centre ha escollit els mitjans telemàtics més adients.
Degut a les particularitats dels conservatoris i les escoles de música pel que fa a la pràctica individual d’instrument, el professorat anima a l’alumnat a gravar-se mentre interpreta les seves obres, així les poden visionar posteriorment i els permet millorar aspectes musicals i posturals. A més, també s’han organitzat classes virtuals individuals amb el professoratper aprofundir i donar suport de forma continuada.
Pel que fa als centres d’educació especial, principalment s’està realitzant el seguiment i acompanyament individualitzat constant de la salut emocional i física de l’alumnati de les famílies. A més, en determinats perfils, s’ha posat a disposicióde les famílies i de l’alumnatdiversos recursos i materials per realitzar activitats des de casa, isempre ambl’atenció i supervisió del tutor/ao coordinador/a. L’objectiu bàsic del pla d’actuació dels centres d’educació especial és acompanyar a l’alumnat i a les famílies, donar continuïtat a la formació global, amb accióeducativa i terapèutica, prioritzant el treball d’hàbits i rutines i presentant tasques i activitats orientades a desenvolupar capacitats i competències bàsiques.
A les escoles d’art i disseny, el professorat ha contactat amb l’alumnat mitjançant aules virtuals, ha elaborat i reprogramat contingut transversal entre les diferents unitats formatives i ha reformulat uns nous horaris per impartir les classes. També ha establert que el contacte dels docentsamb l’alumnat siguidiari, amb una o dues sessions d’una hora o hora i mitja. Per motius d’organització, algunes assignatures de primer curs s’han redissenyat per lliurar el contingut a través de nous projectes, i d’altres s’han reprogramat per incloure-les en el proper curs. I, pelque fa a les pràctiques que ja s’havien iniciat, es preveu que es puguin finalitzar la primera quinzena de juliol.