- Modalitat Presencial
- Acreditació Assistència
- Tipus de formació Curs
- Àmbit: Cultura
- Codi: C25-032
- Dies: 8 i 22 d'abril i 6 de maig de 2025
- Horari: De 10 a 14 hores.
- Durada: 12
- Places: 20
- Lloc: Reus. Centre d'Innovació i Formació Boca de la Mina
Objectius
. Redefinir el concepte d’equipament cultural.
. Explorar el paper de la mediació cultural.
. Fomentar la cocreació i la participació ciutadana.
. Innovar en formats artístics i culturals.
. Potenciar l’educació i la transformació social.
. Definir models de gestió col·laborativa.
. Crear un espai flexible i polivalent.
. Construir xarxes i col·laboracions.
. Generar una identitat cultural contemporània.
Programa
1. El concepte de mediació cultural:
. Facilitació de comprensió, participació i creació entre comunitats i propostes culturals.
2. Les funcions dels equipaments culturals del segle XXI:
. Espais per a la creació com a laboratoris d’experimentació artística oberts a creadors i ciutadans.
. Punts de trobada comunitàri. Generaració de vincles socials i espais de debat inclusiu.
. Centres de mediació com a eix entre creadors, institucions i públics.
. Plataformes d'educació i aprenentatge per oferir programes per a totes les edats i perfils.
. Impulsors de transformació social com a agents de canvi i motor de projectes de cohesió i justícia social.
3. El perfil del mediador cultural:
. Competències i rol del mediador en un equipament cultural.
4. Casos pràctics i bones pràctiques:
. Exemples internacionals de mediació cultural. Anàlisi de projectes innovadors que han situat la mediació com a eix central.
. Bones pràctiques locals. Casos d’èxit en el context més proper.
. Projectes de cocreació i col·laboració. Experiències que han integrat la comunitat en processos creatius.
5. Reptes i oportunitats:
. Reptes per al mediador cultural.
. Oportunitats dels equipaments culturals del segle XXI.
Destinataris
Programadors i tècnics de Cultura dels ens locals
Metodologia
El curs combina la teoria amb la pràctica i fomenta un espai d’aprenentatge horitzontal, adaptat a les necessitats dels participants i orientat a generar coneixement aplicable. Basat en casos pràctics i dinàmiques interactives, s'enfoca en l'impacte i la continuïtat de l'aprenentatge.
Requisits
Sense requisits específics.
RP-F01-06 edi.2