Formació

C24-169 / Curs: Gestió del temps i delegació: Pautes per prioritzar

  • Modalitat Presencial
  • Acreditació Assistència i Aprofitament
  • Tipus de formació Curs
  • Àmbit: Comunicació, informació i habilitats
  • Codi: C24-169
  • Dies: 10, 17, 24 i 31 d'octubre de 2024
  • Horari: de 9 a 13 hores
  • Durada: 16
  • Places: 25
  • Lloc: Reus. Centre d'Innovació i Formació Boca de la Mina
Data límit d'inscripcions

Objectius

. Optimitzar la mateixa energia per ser més efectiu.
. Distingir la urgència i la importància.
. Aprofundir en l’estructuració del treball.
. Entendre les etapes en la vida dels projectes per aconseguir fluïdesa i efectivitat.
. Aplicar les claus per la gestió del temps.
. Crear alternatives als lladres de temps.
. Concretar les necessitats pròpies i de les persones amb les que es treballa per aconseguir harmonia mitjançant la comunicació i la comprensió mútua.
. Desenvolupar petits canvis en l’organització personal del treball, l’ús del temps i la convivència amb les persones de l’entorn laboral.
. Aprofundir en el rol professional mitjançant la col·laboració amb les persones de l’equip i la delegació de tasques i responsabilitats.

Programa

1. Organitzar-se el treball:
1.1 Mapa d’activitat actual i mapa d’activitat futur.
1.2 Objectius i prioritats.
1.3 Les tasques urgents i les tasques importants.
1.4 Tipologies de tasca.
1.5 Eines per l’anàlisi i organització del treball: entrada i planificació de tasques, calendari, agenda, recull de dades.

2. La gestió del temps:
2.1 Dificultats.
2.2 Claus per la gestió del temps.
2.3 Els lladres de temps: identificació i alternatives.
2.4 La procrastinació: causes i suggeriments de millora.
2.5 Els projectes o les noves activitats en el temps: quan iniciar, visualització dels possibles escenaris, aprofitar els pics i superar les davallades energètiques.

3. El rellotge biològic:
3.1 Cronotips: els 3 moments òptims per 3 tipologies diferents de persona.
3.2 Distribució de les tasques segons el cronotip i les prioritats de treball.
3.3 El rendiment: la concentració, el cansament i el descans.
3.4 La conciliació del temps lliure i el treball; el treball online.

4. Els estils de treball i d’organització:
4.1 Els sis estils de treball amb necessitats diferents.
4.2 Gestió de les relacions en l’equip basades en les necessitats individuals i col·lectives.
4.3 Negociar.
4.4 Persuadir.
4.5 Escolta activa i escolta empàtica.
4.6 La discussió creativa.

5. La delegació:
5.1 Un contracte entre dues persones.
5.2 Obstacles i resistències per delegar.
5.3 Avantatges de delegar.
5.4 Les 3 fases del programa de delegació.

6. Pla de treball:
6.1 Objectius de canvi.
6.2 Automotivació i gestió de les emocions per fer petits canvis.
6.3 Les resistències al canvi en la gestió del temps: experiments per sortir de la zona de confort.
6.4 Pla de treball individual: què, com, quan, amb qui.

Destinataris

Personal de l'Ajuntament de Reus.

Metodologia

Activa, participativa i pràctica. El curs parteix de la realitat vivencial dels alumnes en el dia a dia en el seu lloc de treball. A partir d’aquí els alumnes realitzen tota una sèrie de treballs pràctics d’aplicació immediata d’eines i tècniques per poder arribar a conclusions a partir de l’experiència. Aquestes conclusions es comparteixen dins del l’aula en diferents àmbits grupals (parelles, petits equips) per contrastar els diferents punts de vista segons el lloc de treball de l’alumne, els seus objectius, el seu entorn, etc.

El curs està plantejat des d’un punt de vista que contempla a la persona com una globalitat i un sistema, tenint en compte tot un conjunt d’aspectes que intervenen en l’ús de la seva energia al llarg de la jornada laboral a partir del seu projecte de vida i professional.

Al llarg del curs, cada alumne dissenya el seu propi pla de treball que el professor revisa periòdicament.

Requisits

Disposar d'un ordinador amb connexió a internet.

RP-F01-06 edi.2