- Modalitat Semipresencial
- Acreditació Assistència i Aprofitament
- Tipus de formació Curs
- Àmbit: Comunicació, informació i habilitats
- Codi: C24-166
- Dies: de l'1 d'octubre al 13 de novembre. Sessions presencials: 1, 8, 15, 22 i 29 d'octubre; i 5 de novembre de 2024
- Horari: Sessions presencials: de 9 a 13 hores (24 h presencials + 7 h virtuals)
- Durada: 31
- Places: 25
- Lloc: Reus. Centre d'Innovació i Formació Boca de la Mina + Aula virtual
Objectius
. Acostar als participants a la PNL: què és i per a què serveix.
. Observar la realitat professional des de la perspectiva de la PNL
. Prendre consciència sobre quins són els programes que limiten les decisions del dia a dia.
. Adquirir noves eines per a gestionar la incertesa personal i professional.
. Fomentar una comunicació assertiva i empàtica.
. Identificar-se en un dels estils comunicacionals i disposar d’eines per canalitzar la comunicació de manera positiva.
. Enriquir el mateix diàleg intern amb paraules, hàbits i decisions proactives.
. Aprendre a gestionar situacions difícils amb col·legues, col·laboradors i caps.
. Aprendre les claus de la comunicació saludable per prevenir conflictes interpersonals.
. Conèixer les 3 estratègies per abordar persones difícils.
. Guanyar eines per una millor gestió emocional davant la situació actual.
Programa
1. Què és la PNL, d’on ve i per a què serveix. L’Experiència subjectiva. Les pressuposicions i bases de la PNL.
2. Les 6 àrees essencials. Estat actual i estat desitjat. Disseny d’objectius. Pont al futur.
3. Rapport i escolta activa. Comunicació interpersonal. La comunicació assertiva per establir límits positius. Estratègia lingüística P-DEDA. Com gestionar les persones difícils?
4. Les creences, origen, tipus i característiques. Escala de dificultat de canvi. Efecte Pigmalión. Efecte placebo i salut. Canvi de creences limitants.
5. Ancoratges. Els 3 arquetips. Reenquadrament. Integració de polaritats.
6. Jerarquia de valors. Nivells neurològics i canvi.
Destinataris
Personal de l'Ajuntament de Reus
Metodologia
Es combinarà l’aspecte pedagògic amb un aprenentatge dinàmic, pràctic i participatiu.
S'aplicarà una metodologia híbrida de formació entre les classes presencials amb l’Aula Virtual.
Requisits
Es requereix per participar-hi un ordinador i connexió a internet.
RP-F01-06 edi.2