- Modalitat Semipresencial
- Acreditació Assistència i Aprofitament
- Tipus de formació Curs
- Àmbit: Activitat Administrativa
- Codi: C24-160
- Dies: del 14 d'octubre al 17 de novembre de 2024. Sessions presencials: 17, 24 i 31 octubre; 7 de novembre de 2024.
- Horari: Sessions presencials: de 10 a 13 hores (12 h presencials + 8 h virtuals)
- Durada: 20
- Places: 25
- Lloc: Reus. Centre d'Innovació i Formació Boca de la Mina
Objectius
. Aprofundir en la relació per mitjans electrònics dels interessats amb l'Administració pública.
. Conèixer les particularitats dels graus d'invalidesa dels actes administratius.
. Saber les conseqüències de l'incompliment de l'obligació de resoldre.
. Conèixer els mecanismes legals que té l'Administració per a la revisió dels actes administratius.
. Actualitzar la jurisprudència adient.
Programa
1. La interacció per mitjans electrònics de les parts en el procediment administratiu. Principals novetats regulades al RD. 203/2021
2. Nul·litat absoluta, anul·labilitat i irregularitat no invalidant dels actes administratius
3. L'obligació de resoldre. Silenci administratiu i caducitat.
4. La revisió d'ofici: Revisió d'actes nuls, declaració de lesivitat, revocació d'actes de gravamen i rectificació d'errades.
5. Els recursos en via administrativa. El recurs contenciós administratiu.
6. La problemàtica de les notificacions
7. Anàlisis de la jurisprudència rellevant.
Destinataris
Personal de l'Administració local preferiblement A1, A2 o C1 amb responsabilitat en tramitació procedimental.
Metodologia
Sessions presencials i resolució de casos pràctics a la plataforma virtual
Requisits
Sense requisits específics.
RP-F01-06 edi.2