Formació

C24-087 / Taller de redacció de memòries justificatives i plecs de prescripcions tècniques dels contractes públics

  • Modalitat Presencial
  • Acreditació Assistència
  • Tipus de formació Curs
  • Àmbit: Jurídic
  • Codi: C24-087
  • Dies: 22 i 29 d'octubre i 5 de novembre de 2024.
  • Horari: de 16 a 19 hores
  • Durada: 9
  • Places: 25
  • Lloc: Torredembarra. Saló de Plens de l'Ajuntament de Torredembarra, plaça del Castell, 8
Data límit d'inscripcions

Objectius

Aprendre a redactar documents de qualitat que facilitin una correcta execució dels contractes i que promoguin les polítiques públiques estratègiques associades a aquests.

Programa

1. Marc normatiu de les memòries justificatives o informes de necessitats: Contingut mínim obligatori i contingut idoni per a la tramitació de l’expedient de contractació.
2. L’exercici de potestats discrecionals: que són i en què consisteixen. El deure de motivació.
3. Elaboració d’una plantilla o model d’informe de necessitats o memòria justificativa.
4. La definició de l’objecte del contracte i el plec de prescripcions tècniques.
5. Aspectes més rellevants a tenir en compte en la redacció dels plecs de prescripcions tècniques.
6. Prescripció tècnica mínima obligatòria, i la seva relació amb les millores i les variants de les ofertes.
7. Prescripció mínima obligatòria, i la seva diferenciació respecte a les condicions especials d’execució i obligacions essencials dels contractes.
8. Els requisits mínims de solvència i la relació amb els criteris de valoració de les ofertes qualitatius. L’adscripció de mitjans personals i materials. La integració de solvència amb mitjans externs i la subcontractació.

Destinataris

Personal de l'Administració local que dugui a terme tasques relacionades amb la contractació pública, en especial els responsables dels contractes i les persones que tramiten expedients de contractació, preferentment de l'Ajuntament de Torredembarra.

Metodologia

Exposició de continguts, es realitzarà partint dels coneixements previs de l'alumnat evitant l’exposició teòrica tradicional, fomentant la participació i l’aprenentatge de l’alumnat, des del vessant més pràctic.

Requisits

Sense requisits específics.

RP-F01-06 edi.2