- Modalitat Semipresencial
- Acreditació Assistència i Aprofitament
- Tipus de formació Curs
- Àmbit: Activitat Administrativa
- Codi: C24-023
- Dies: del 2 al 30 d'abril de 2024, sessions presencials 4, 11, 18 i 25 d'abril de 2024.
- Horari: De 16.30 a 19.30 (12 h presencials + 8 h virtuals).
- Durada: 20
- Places: 25
- Lloc: Reus. Centre d'Innovació i Formació Boca de la Mina + Aula virtual
Objectius
. Aprofundir en la relació per mitjans electrònics dels interessats amb l'Administració pública.
. Conèixer les particularitats dels graus d'invalidesa dels actes administratius.
. Saber les conseqüències de l'incompliment de l'obligació de resoldre.
. Conèixer els mecanismes legals de què disposa l'Administració pública per a la revisió dels actes administratius.
Programa
1. La interacció per mitjans electrònics de les parts en el procediment. Principals novetats introduïdes pel R.D. 203/2021
2. Nul·litat absoluta, anul·labilitat i irregularitat no invalidant dels actes administratius
3. L'obligació de resoldre. Silenci administratiu i caducitat
4. La revisió d'ofici: revisió d'actes nuls, declaració de lesivitat, revocació i rectificació.
5. Els recursos en via administrativa
Destinataris
Personal al servei de les administracions locals, preferiblement A1 i A2 o C1 amb tasques de responsabilitat en la tramitació administrativa.
Metodologia
Les sessions presencials es dediquen a l'anàlisi, explicació, revisió dels continguts d'aprenentatge i al comentari de les activitats proposades.
El treball virtual consisteix en l'estudi dels continguts, la realització d'activitats d'avaluació i d'autoavaluació, si escau.
Requisits
Es requereix per participar-hi un ordinador, connexió a internet.
RP-F01-06 edi.2