- Modalitat Semipresencial
- Acreditació Assistència i Aprofitament
- Tipus de formació Curs
- Àmbit: Activitat Administrativa
- Codi: C23-015
- Dies: de l'11 d'abril al 7 de maig. Sessions presencials: 11, 18 i 25 d'abril i 2 de maig de 2023
- Horari: Sessions presencials: de 16.30 a 19.30 (12 h presencials + 8 h virtuals)
- Durada: 20
- Places: 25
- Lloc: Reus. Centre d'Innovació i Formació Boca de la Mina + Aula virtual
Objectius
• Aprofundir en la relació per mitjans electrònics dels interessats amb l'administració pública.
• Conèixer les particularitats dels graus d'invalidesa dels actes administratius.
• Saber les conseqüències de l'incompliment de l'obligació de resoldre.
• Conèixer els mecanismes legals de què disposa l'administració pública per a la revisió dels actes administratius.
Programa
1. La interacció per mitjans electrònics de les parts en el procediment. Principals novetats introduïdes pel R.D. 203/2021
2. Nul·litat absoluta, anul·labilitat i irregularitat no invalidant dels actes administratius
3. L'obligació de resoldre. Silenci administratiu i caducitat
4. La revisió d'ofici: revisió d'actes nuls, declaració de lesivitat, revocació i rectificació.
5. Els recursos en via administrativa
Destinataris
Personal al servei de les administracions locals, preferiblement A1 i A2 o C1 amb tasques de responsabilitat en la tramitació administrativa.
Metodologia
Les sessions presencials es dediquen a l'anàlisi, explicació, revisió dels continguts d'aprenentatge i al comentari de les activitats proposades.
El treball virtual consisteix en l'estudi dels continguts, la realització d'activitats d'avaluació i d'autoavaluació, si escau.
Requisits
Es requereix per participar-hi un ordinador, connexió a internet.
RP-F01-06 edi.2