Situación-reacción (2006)
Situació-reacció
La pintura de Kribi Heral (Biar, Alacant, 1967) sosté un difícil equilibri entre el caos i l’ordre, la llibertat i el control i, al mateix temps, deixa entreveure una línia tragicòmica que no disminueix el grau d’espontaneïtat de les seves obres. Enfront del distanciament que pot imposar el suport sobre el qual pinta —el metacrilat—, comprovem un caliu expressat en la tendresa amb la qual utilitza els materials.
Kribi Heral denuncia la relació de l’home vers el seu entorn, així com l’ús dels mitjans de comunicació com a via de manipulació. Això explica que la figura humana sigui l’element principal en les seves històries, tot i que en moltes ocasions ho mostri amb certa abstracció.
En l’obra d’aquest artista hi trobem un lligam entre diferents llenguatges, el pop i les subtils referències a la gestualitat teatral de dècades anteriors, així com els més recents grafismes. Tot plegat descansant en una base narrativa molt imbuïda pel surrealisme.
Kribi Heral s’allunya dels estereotips i les classificacions realitzant una obra que assimila estils, tècniques i formats diversos. Es deixa influir pels grafits i, d’aquesta manera, es connecta amb l’art més urbà conjugant colors vius amb traços gairebé infantils.
L’autor abandona el llenç com a suport clàssic de les seves obres, per endinsar-se en el món dels vinils i els metacrilats que li permetran jugar amb les transparències, les presències i les absències. En aquest sentit, fa ús de cavitats a les quals aplica textures i colors que emergeixen des d’un segon pla, per configurar una imatge que convida a ser examinada de manera detinguda, apropant els ulls a les cavitats que l’autor ha treballat, per tal de descobrir una altra obra dins la mateixa obra.
Sovint complementa la seva obra més pictòrica amb la fotografia i les noves tecnologies, fent ús de videocreacions per construir històries animades que donen coherència a un discurs que ens parla de la nostra societat i de conflictes com la violència.