Noves tecnologies en la intervenció psicològica
L’ús de mitjans digitals està plenament instaurat en el nostre centre. Les noves tecnologies ens permeten afavorir els processos d’ensenyament i aprenentatge d’una manera lúdica i accessible. Diversos estudis mostren que la intervenció d’estimulació cognitiva amb aquesta metodologia mostra beneficis a nivell neuropsicològic i conductual. La utilització de la plataforma Grid com a sistema alternatiu de la comunicació, o la metodologia UBinding per a la millora de la lectura, en són bons exemples.
Amb l’ànim d’innovació i a partir de les possibilitats creatives i que ofereixen alguns sistemes de programació, com la plataforma Scratch i l’aplicació de codi obert Processing, des del servei de psicologia hem desenvolupat alguns projectes per tal d’avaluar processos cognitius o per realitzar intervencions específiques per a incidir en les necessitats específiques dels alumnes atesos.
La flexibilitat, l’àmplia gamma de recursos i la especificitat que ens ofereixen aquests programes es converteix en una eina fonamental per a incidir en l’alumnat amb necessitats educatives especials, tenint en compte la indispensable individualització de les intervencions que realitzem des del centre.