Pasar al contenido principal

Serveis especialitzats

Logopèdia

El Servei de Logopèdia és el que s’encarrega de la prevenció, l’avaluació, el tractament i l’estudi científic dels trastorns logopèdics: audició, veu, parla, llenguatge oral i escrit, deglució, funcionament tubàric i comunicació. 

Fisioteràpia

El Servei de Fisioteràpia de l'escola té per objectiu millorar la qualitat de vida de l'alumnat amb trastorns de la mobilitat, alteracions del to muscular i retards en el desenvolupament motor. La fisioterapeuta intervé en diferent espais i activitats del centre confeccionant materials per facilitar l'autonomia i al correcció postural. 

piscina

Psicologia

El Servei de Psicologia està integrat en els recursos especialitzats del CEE. La seva finalitat és afavorir la maduració personal de l’alumnat amb necessitats educatives especials, ajudant-lo en la construcció de la seva personalitat i optimitzant-ne el procés d’ensenyament-aprenentatge.

Les funcions del servei de psicologia es concentren en tres grans àmbits:

-L’avalucació diagnòstica, tan de tipus clínic com educatiu. A nivell individual, familiar, del context sòcio-educatiu i de les interaccions entre tots ells.

-L’assessorament psicològic a tots i cadascun dels agents de la comunitat educativa.

-La intervenció, en una triple dimensió: preventiva, terapèutica i optimitzadora.

Aquestes funcions es realitzen de manera coordinada amb la resta de recursos del centre i amb els serveis externs de l’àmbit de salut, socials i educatius que intervenen en l’atenció de l’alumnat.

Psicomotricitat

En el Servei de Psicomotricitat, a partir d’una pràctica vivenciada i intervenint a sobre de les sensacions, els moviments i el joc, es treballa per tal d’afavorir el desenvolupament en els àmbits motriu, cognitiu-comunicatiu i emocional-relacional del nostre alumnat.

Treball social

L’objectiu principal del Servei de Treball Social, és aconseguir el benestar de l'alumnat. Garantint les seves necessitats bàsiques, posant atenció en el manteniment de la seva autonomia personal i potenciant el desenvolupament de les seves capacitats personals, en un marc de respecte.

Les intervencions que es fan des del servei, en coordinació tant amb els altres serveis del centre, com amb els serveis externs, han de permetre pal·liar situacions de desigualtat, millorar les condicions de vida, prevenir situacions de risc, promocionar actituds i capacitats de l'alumnat.