Vés al contingut

Entrada gratuïta

Diàlegs amb la col·lecció del MAMT

Projectes amb ESO, Batxillerat

El Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona amb el seu departament educatiu, MAMT Pedagògic, ha construït al llarg dels anys les bases del diàleg amb el seu entorn, desenvolupant estratègies i accions de mediació per tal d’apropar les seves col·leccions i exposicions temporals als públics. D’aquesta manera, les practiques artístiques que es realitzen en les sales del museu es configuren com a projectes de col·laboració entre el museu i els diferents agents que hi participen, com són els centres educatius, els grups amb risc d’exclusió social i d’educació especial, entre d’altres. Les línies de treball que proposa el museu són participatives i col·laboratives, on la interacció s’entén com un intercanvi mutu de coneixement.

Dins d’aquests paràmetres i, més enllà del propi programa del MAMT Pedagògic, s’engeguen activitats on els veritables protagonistes són els alumnes que, acompanyats del professorat, desenvolupen les pràctiques artístiques al museu, treballant de forma transversal el currículum acadèmic.

L’activitat dona l’oportunitat a l’alumnat de desenvolupar una mirada crítica davant diversos aspectes de la vida i els permet expressar els seus sentiments o pensaments més profunds, elaborant així una radiografia de les inquietuds dels adolescents d’avui dia, inspirant-se en el treball d’un artista de la col·lecció del MAMT.

Aquests projectes fomenten el treball cooperatiu en l’àmbit presencial i virtual, utilitzant les xarxes socials com Facebook per crear grups de treball que ens permeten compartir referents i fomentar el diàleg.

En algunes ocasions aquests projectes compten amb la participació d'un artista que permet als alumnes intercanviar idees i inquietuds durant tot el projecte, reflexionant sobre l’art no només com un objecte d’estudi, deslligat de la seva vida, sinó com a una realitat i una oportunitat de comunicar-se mitjançant el llenguatge artístic.

Per últim, el projecte finalitza amb una exposició al MAMT, d'aquesta forma el museu esdevé un espai expositiu acollidor, receptor de les creacions dels alumnes, els quals reben el tractament propi d'un artista. Aquest fet es converteix en un estímul afegit alhora que ha apropa un centre cultural de la ciutat al jovent.

Arrel de la pandèmia de la COVID-19 aquest projecte també va adquirir una dimensió més virtual, realitzant connexions online per poder intercanviar infromació i impressions. Actualment s’han conservat alguns aspectes d’aquesta dimensió, com la realització d’una exposició virtual amb les obres de l’alumnat i la compartició de fotografies i vídeos a les xarxes socials per a la difusió del seu treball.

 

PROJECTES REALITZATS

L'ètica sota crítica. Amb la col·laboració de l'artista Jordi Abelló

 

Art o concepte. Amb la col·laboració de l'artista Àngel Pomerol

 

El moviment de la tinta xinesa. Amb la col·laboració de l'artista Enric Llevat

 

Diàlegs amb Julio Antonio. Amb la col·laboració del Dr. en Història de l’Art Antonio Salcedo

 

Pell diluent. Procés de creació

 

Punt de partida. Amb la col·laboració de l'artista Albert Macaya

 

Collage de vida. Amb la col·laboració de l’artista Enric Adserà

 

Projecte Julio Antonio Stendhal. Amb motiu del 125è aniversari del naixement de l’escultor Julio Antonio

Projecte Evolució. Basat en l’obra de l’artista Mariano Rubio


Projecte Cruïlla. Basat en l’obra de l’artista Daniel Argimon

 

Projecte Inèrcies. Amb la col·laboració de l’Artista Antoni Arola i l’Estudi Arola

 

Projecte Rostres. Basat en l’obra “Rostros” de l’artista Mariano Rubio