> Presentació
Independentment de la tipologia del mercat a què et dirigeixes i del producte o servei que ofereixes, hi ha dues coses que són clau per assolir l'èxit del teu negoci: els clients i la proposta de valor. Per això cal que coneguis com dissenyar, transmetre i oferir el valor que et diferencia de la resta de soroll (competència) que hi ha en el mercat.
Qui és el nostre públic objectiu? Resolem les necessitats dels nostres clients? Com ho fem? Quina és la nostra filosofia? Sabem identificar la nostra competència?
Una proposta de valor ben definida farà augmentar el teu volum de vendes!
> Programa
La formació consta de 4 sessions virtuals de 2 hores:
- Sessió 1: Lean Canvas, segments de clients i Customer Profiles
- Coneixerem el Lean Canvas, l'eina que centralitza l’estructura de la idea on es fa èmfasi en quin problema es vol resoldre, quina és la proposta de valor, quin és el nostre segment de clients, quines alternatives existents hi ha i quina és l’avantatge única, i on s’han de recollir tots els aprenentatges que es vagin generant al llarg del programa.
- Desenvoluparem els Customer Profiles, els segments de clients que són claus per un negoci, i detallarem quines activitats, pains i gains té cada segment de client.
- Sessió 2: Breu repàs Lean Canvas i creació d’Entrevistes
- Repassarem les principals dificultats que ens trobem a l’hora de crear el Lean canvas i els Customer profiles.
- Validarem les diferents hipòtesis que s’han construït al Lean canvas, a través d’estructurar diferents entrevistes pels diferents segments de clients.
- Coneixerem com estructurar aquestes entrevistes, quines preguntes fer i a qui i com i finalment com podem trobar als early adopters.
- Sessió 3: Execució d’entrevistes i validació de la necessitat dels segments de clients
- Tractarem les diferents dificultats que es trobin els projectes a l’hora d’estructurar i executar les entrevistes i repassarem els tipus de preguntes i els principals aprenentatges.
- Realitzarem entrevistes perquè ens ajudaran a validar les necessitats abans de preparar el Producte Mínim Viable i també ens permetran mentoritzar i empatitzar amb futurs projectes acompanyats.
- Sessió 4: Breu repàs de validacions i creació del Producte Mínim Viable
- Repassarem els aprenentatges generats durant les entrevistes.
- Crearem un Producte Mínim Viable que encaixi amb les necessitats validades.
- Farem un treball de divergència grupal per anar convergint a través de la priorització de les idees generades.
> A qui va dirigit
Els curs està enfocat a persones emprenedores que vulguin posar en marxa el seu propi negoci, o bé empresàries i gerents que estiguin pensant en redefinir-lo.
> Metodologia
Aquest curs consisteix en un taller pràctic perquè entenem que la forma d’assimilar i entendre els conceptes i eines és posant-los en pràctica. És per aquest motiu que treballarem amb les persones participants en projectes simulats però propis.
> Ubicació i dates
El curs es realitzarà de forma virtual a través de la plataforma Google Meet.
Dies: 8, 15, 20 i 22 d’abril de 2020. Horari: d’11 a 13 hores.
> Inscripcions
Les inscripcions per aquest curs estan tancades. Segueix atent a noves formacions!