Vés al contingut

Curs de pintura a l'oli. Retrat i figura humana

  • Tortosa
  • Estat: Esgotat
  • Data límit:
  • Àmbit: Pintura i procediments pictòrics
  • Modalitat: Presencial
  • Col·lectiu: Públic en general
  • Docència: Alejandro Rodríguez

  • Dies: Del 30 de maig al 27 de juny
  • Espai: Escola d'Art i Cultura a Tortosa
  • Grup A:  Durada: 15 h | Dijous de 16 19 h

Observacions:

Els alumnes portaran els colors que utilitzin habitualment per pintar a l'oli , és suficient amb els primaris, tot i això qui en vulgui portar més, pot fer-ho. Per recomanar alguns: blanc titan, blau de prúsia, roig carmí, groc cadmi, groc nàpols, terra ombra torrada, ocre, gris fred.
Pinzells: 1,2,4,6,10, paleta i disolvent.

 

Formació no disponible

.

L'encaix, la composició i l'enfoc. La importància de la llum i de la taca. La taca sobre la línia. L'ús dels colors, la selecció d'una paleta pròpia. L'ús dels tons per a definir els matisos. La veracitat del color. La importància de tot allò que “no es veu“, en la composició i en la tècnica pictòrica. Textures.

Programació:

  • Selecció de l'enfoc, composició i plantejament de la figura en un esbós general fixant tant l'encaix com les proporcions i una primera taca.
  • La peça es va desenvolupant a mesura que les tonalitats de llum i de color van prenent cos. Es dona importància al contrast i al treball amb una visió general de l'obra (la idea és avançar amb tota la peça al mateix temps i no fixar-se en els detalls, perdent la perspectiva general)
  • Avançat ja el procés del retrat o de la figura humana, es treballa l'encaix definitiu de la llum i del color, i es procedeix a les correccions necessàries per a donar coherència i unitat definitiva a la figura.
  • Es treballen les textures en fosc i les textures a la llum, la qual cosa el cervell no veu però l'ull sí, efectes que “enganyen“ l'espectador i errors comuns en la pintura que hem d'evitar.