Vés al contingut

Curs de pintura "alla prima"

  • Tortosa
  • Estat: Esgotat
  • Data límit:
  • Àmbit: Pintura i procediments pictòrics
  • Modalitat: Presencial
  • Col·lectiu: Públic en general
  • Docència: Alejandro Rodríguez

  • Dies: Del 18 d'abril al 16 de maig
  • Espai: Escola d'Art i Cultura a Tortosa
  • Grup A: Durada: 15 h | Dijous de 16 a 19 h

 

Observacions:

Els alumnes portaran els colors que utilitzin habitualment per pintar a l'oli , és suficient amb els primaris, tot i això qui en vulgui portar més, pot fer-ho. Per recomanar alguns: blanc titan, blau de prúsia, roig carmí, groc cadmi, groc nàpols, terra ombra torrada, ocre, gris fred.
Pinzells: 1,2,4,6,10
Paleta
Disolvent

Formació no disponible

Curs de pintura "alla prima"

La pintura “alla prima“ és una tècnica de pintura en la qual les figures són modelades mitjançant pinzellades de color que s'apliquen directament sobre la tela, sense esbós inicial ni dibuix previ detallat sobre el qual orientar-se. Caravaggio, Rubens, Franz Hals, el Greco, Josep de Ribera iVelázquez, per exemple, fan un ús habitual d'aquesta tècnica al llarg de la seva vida.

En aquest curs es treballaran dues peces diferents en paral·lel, la qual cosa ens permet poder prendre distància i tornar a cadascuna d'elles repetides vegades, de manera que puguem mantenir la perspectiva i la frescor en la mirada a l'hora d'abordar les peces, ja que, sent el seu procés relativament ràpid, correm el risc de perdre'ns en l'innecessari.
La importància dels colors, barrejats en la tela i no en la paleta, els avantatges de “treballar amb l'atzar“ i “aprofitar l'accident“ i la selecció o creació d'una paleta pròpia.
Sintetitzar amb la mirada, el contrast en la taca com a manera de construir la peça, “Pintar la llum“.
La pintura “alla prima“, el “sfumato“, la pintura ràpida i la capacitat de síntesi.

Programació: 

  • Plantejament de l'obra, selecció de les imatges, de l'enfoc i de la composició. La importància simbòlica del color i la seva importància al llarg de la Història de l'Art. L'encaix i la primera taca de color construint una imatge de contrasts de llums i d'ombres i de càlids i de freds.
  • Teoria de la llum i de la imatge fotogràfica, desenvolupament de les peces buscant permanentment el contrast. La importància de la textura i del traç mitjançant els quals modelem i narrem una història intentant evitar l'innecessari i enfocant-nos en l'imprescindible.
  • Finalitzar les obres i a l'anàlisi, comentari i reflexió d'aquestes.

Objectius:

Aprendre a mirar i adquirir confiança en si mateix, són claus per a poder sintetitzar el que veiem, dient “més amb menys“. Tot això mai és un
impediment per a qui vulgui, després, fer un treball més meticulós de la peça, per a qui desitgi aprendre les tècniques de pintura ràpida, o per a qui desitgi treballar més pausadament durant un nombre il·limitat de sessions en la peça.

Dirigit a: aquelles persones que busquin millorar o aprendre les tècniques que els permetin desenvolupar el seu propi estil en la pintura a l'oli o resoldre probelmas tècnics deguts a mals vicis adquirits durant anys.