Vés al contingut

Proves d'accés. Inscripció, llistats, horaris, qualificacions

Informació relativa a la inscripció, llistats, horaris, qualificacions

Calendari d'inscripció i de les proves

Calendari d’inscripció 2025-2026

  • Inscripció a les proves d’accés al Grau professional i trasllats per al curs 2025-2026:
    Del 18 al 27 de març de 2025

Calendari de les proves

  • Inici de les proves d’accés: 20 de maig de 2025

  • La publicació de llistes d’admesos i exclosos i de llistes de qualificacions es farà de manera exclusiva a la web del conservatori. Qualsevol reclamació s’haurà de presentar via correu electrònic a l’adreça conservatori.tortosa@dipta.cat

  • Pel que fa a les peticions de revisió d’examen, quan l’aspirant demani vista del mateix, se li enviarà per correu electrònic i es farà una revisió preferentment telefònica. Com en el cas anterior, excepcionalment, es donarà cita prèvia per atenció presencial

Un cop realitzada i confirmada la inscripció a les proves, ens posarem en contacte amb cada participant per informar-lo de tot allò que ha de saber a nivell organitzatiu per al dia/es de les proves.


 

del 18 al 27 de març de 2025 Inscripció a les proves d’accés al Grau Professional pel curs 2025/2026
Preinscripció al centre (trasllats d’expedient i segones especialitats)
28 de març Publicació llista provisional els aspirants inscrits a la web del centre
De l'1 al 3 d'abril Termini de reclamacions a la llista provisional dels aspirants inscrits
8 d'abril Publicació del llistat definitiu d'inscrits
9 d'abril Procés de desenvolupament i contingut de les provés d’accés
15 de maig Oferta de places
20 de maig Inici de les proves d'accés
30 de maig Qualificacions provisionals
del 2 al 4 de juny Període de reclamacions
5 de juny Publicació qualificacions definitives
11 de juny Assignació de places
Del 20 al 27 de juny Període de matriculació

Presentació de la sol·licitud

INSCRIPCIÓ AMB SUPORT INFORMÀTIC

  1. Descarregar i omplir la sol·licitud d’inscripció a les proves d’accés.

  2. Escanejar o fotografiar la documentació necessària i acreditativa.

  3. Enviar per correu electrònic a: conservatori.tortosa@dipta.cat

a) La sol·licitud d’inscripció degudament omplerta
b) Documentació necessària i acreditativa (escanejada o fotografiada)

Un cop rebuda la vostra documentació i revisada, es respondrà el correu en el qual farem arribar la matrícula corresponent amb l’import del preu públic a abonar i el procediment per a fer-ho. Caldrà retornar per correu electrònic una còpia escanejada o fotografiada del justificant de pagament del banc.  

En el mateix termini, es poden presentar altres sol·licituds de preinscripció a centres diferents al de prova sense que això constitueixi una duplicitat.

ALUMNAT QUE DEMANA TRASLLAT DE CENTRE, QUE REPRÈN ESTUDIS, I ALUMNAT QUE CURSA L'ASSIGNATURA OPTATIVA D'INSTRUMENT COMPLEMENTARI I VOL QUE AQUEST INSTRUMENT SIGUI EL PRINCIPAL O SEGONA ESPECIALITAT

Per tal de poder quedar exempt de fer la prova, aquest alumnat haurà de descarregar i omplir la mateixa sol·licitud d'inscripció a les proves d'accés i preinscripció al conservatori, i fer constar d'alguna manera o informar a secretaria de quin cas es tracta.

Exempcions de fer la prova:

  • Alumnes que demanen trasllat de centre.

  • Alumnes que es tornen a matricular als estudis reglats després d'un temps d'absència de matrícula en un centre, si tenen aprovada almenys una assignatura dels ensenyaments de grau professional. Si aquesta situació comporta accedir a un pla d'estudis diferent del que es va cursar, cal aplicar el procés d'equivalències que estableix la normativa corresponent a les assignatures que hagi superat. Aquests alumnes es poden incorporar al curs següent del que van superar per complet.

  • Alumnes que cursen l'assignatura optativa d'instrument complementari al centre i volen que aquest instrument sigui el principal o una segona especialitat. En aquest cas és necessari un informe positiu de la comissió avaluadora, que ha d'especificar el curs al qual es pot incorporar l'alumne o alumna, sempre que hi hagi places vacants.
     

INSCRIPCIÓ PRESENCIAL

La inscripció a les proves d'accés s'ha de fer en el centre al qual vol accedir l'aspirant.
En el cas de centres públics la inscripció a les proves d'accés es presenta juntament amb la sol·licitud de preinscripció al conservatori.

Per fer la inscripció de forma presencial l'horari de Secretaria és de dilluns a divendres, de 8.00 a 14.00 h

Documentació identificativa i necessària

El formulari de la sol·licitud d’inscripció s'ha d'enviar per correu electrònic (conservatori.tortosa@dipta.cat) en tots els casos, acompanyat dels documents escanejats o fotografiats següents: 

  • El DNI, NIE o passaport de l'alumne o alumna. 

Si l'alumne o alumna és menor d'edat, també cal: 

  • El llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d'acolliment, la resolució d'acolliment del Departament de Benestar Social i Família. 

  • El DNI de la persona sol·licitant (pare, mare o tutor/a o guardador/a de fet) o de la targeta de residència on consta el NIE si es tracta de persones estrangeres.

En el cas que accediu als beneficis o reduccions de l’import del preu públic per realitzar la prova, caldrà adjuntar la documentació acreditativa per gaudir-ne (carnet de família nombrosa, monoparental...).

En els dos casos anteriors, i de forma extraordinària, les dades d'identificació o de filiació dels alumnes estrangers també es poden acreditar amb el document d'identitat, el passaport, el llibre de família del país d'origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar.

La sol·licitud d’inscripció no es considerarà formalitzada fins que s’efectuï la matrícula i l’abonament del preu públic corresponent.

Preu, bonificacions i reduccions

Preu

El preu del dret d’examen d’accés al grau d’ensenyament professional als conservatoris de música de la Diputació de Tarragona és de 105€.
El preu s'haurà de fer efectiu en els cinc dies posteriors de la data de lliurament de l’imprès de matrícula al sol·licitant.
No s’admetrà cap supòsit de devolució del preu abonat.

 

Bonificacions i reduccions

Famílies nombroses

De conformitat amb la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses, l’alumnat que acrediti ser membres de família nombrosa gaudirà de les reduccions següents:

Categories família nombrosa Reduccions
General 50% import de la matrícula (52,5€)
Especial 100% import de la matrícula

Famílies monoparentals

De conformitat amb la Llei 18/2003, de 4 de juliol, de suport a les famílies, i el Decret 151/2009, de 29 de setembre, de desplegament parcial de l’esmentada llei, l’alumnat que acrediti ser membre de família monoparental li serà d’aplicació les bonificacions següents:

Categories família monoparental Reduccions
General 50% import de la matrícula (52,5€)
Especial 100% import de la matrícula

Persones amb discapacitat

De conformitat amb l’article 18 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, l’alumnat amb un grau mínim de discapacitat del 33%  serà d’aplicació la bonificació següent:

Grau de discapacitat Reduccions
Mínim 33% 100% import de la matrícula

 

Víctimes del terrorisme

D’acord la Llei 29/2011, de 22 de setembre, de reconeixement i protecció integral a les víctimes del terrorisme, les persones que hagin estat víctimes d’actes terroristes , així com el cònjuge i els fills es pot acollir a l’exempció següent:

  • 100% import de la matrícula

Aquesta condició s’acredita mitjançant la presentació de la resolució administrativa corresponent. En el cas del cònjuge i els fills, s’ha d’adjuntar també el llibre de família.

Víctimes de violència de gènere i els seus fills

Les persones que hagin estat víctimes de violència de gènere, així com els fills dependents, es poden acollir a l’exempció següent:

  • 100% import de la matrícula

Aquesta condició s’acredita presentant l’ordre de protecció en favor de la víctima, quan estigui en vigor, o bé per la sentència condemnatòria dels fets que van ocasionar l’ordre de protecció en favor de la víctima, quan estigui en vigor, o bé per la sentència condemnatòria dels fets que van ocasionar l’ordre de protecció (així com el llibre de família en el cas dels fills dependents). La data d’expedició dels documents requerits ha de tenir una vigència màxima d’1 any. En cas contrari, l’alumne ha de demanar un certificat de l’ordre de protecció.

Excepcionalment, es pot acreditar mitjançant l’informe del Ministeri Fiscal que indiqui l’existència d’indicis que la denunciant és víctima de violència de gènere fins que no es dicti l’ordre de protecció.

Pagament

Un cop rebeu l’imprès de matrícula caldrà efectuar el pagament del preu públic que dona dret a realitzar la prova.
L’import s'haurà de fer efectiu en els cinc dies posteriors de la data de lliurament de l’imprès de matrícula al sol·licitant.

Posteriorment caldrà enviar per correu electrònic el justificant de pagament  a conservatori.tortosa@dipta.cat

Llista provisional dels aspirants inscrits a la prova d'accés

Llista provisional d'inscrits a la prova d'accés pendent publicar

Podeu consultar la llista aquí

Llista definitiva dels aspirants inscrits a la prova d'accés

Llista definitiva d'inscrits a la prova d'accés pendent publicar

Podeu consultar la llista aquí

Horaris de les proves

Podeu consultar els horaris clicant als enllaços de sota pendent publicar

HORARIS PRIMER EXERCICI (Llenguatge Musical)
HORARIS SEGON EXERCICI (Instrument)

Oferta de places

OFERTA DE PLACES GRAU PROFESSIONAL CURS 2024-2025 pendent publicar

ACCÉS A 1r CURS  
clarinet  
contrabaix  
flauta travessera  
guitarra  
oboè  
piano  
saxòfon  
trombó  
trompeta  
tuba  
viola  
violí  
violoncel  
TOTAL  

 

ACCÉS A 2n CURS  
cant  
flauta travessera  
trombó  
TOTAL  

 

ACCÉS A 3r CURS  
oboè  
flauta travessera  
saxòfon  
TOTAL  

 

ACCÉS A 4t CURS  
fagot  
percussió  
piano  
TOTAL  

 

ACCÉS A 5è CURS  
piano  
guitarra  
oboè  
TOTAL  


 

 

Qualificacions provisionals

Podeu consultar les qualificacions provisionals als enllaços de sota

Qualificacions provisionals accés a 1r CURS
Qualificacions provisionals accés a CURSOS

Qualificacions definitives i assignació de places

QUALIFICACIONS pendent publicar

Podeu consultar les qualificacions definitives als enllaços de sota

Qualificacions definitives accés a 1r CURS
Qualificacions definitives accés a ALTRES CURSOS

ASSIGNACIÓ DE PLACES pendent publicar

Podeu consultar aquí l'assignació de places

 

Certificació i validesa de la prova

S'expedeix un certificat acreditatiu de la superació de la prova d'accés, d'acord amb el model establert a cadascuna de les ordres que estableix l'organització de les proves específiques d'accés de cadascun dels ensenyaments professionals, esmentades a la part expositiva d'aquesta Resolució. Pel que fa als certificats de superació de les proves, s’enviaran per correu ordinari. Per a casos excepcionals,  es podrà recollir al centre amb cita prèvia.

La superació de la prova d'accés és vàlida exclusivament per al curs acadèmic 2024-2025 i no suposa l'obtenció de plaça escolar.

Aspirants amb necessitats específiques

Aspirants amb necessitats específiques

Els aspirants amb necessitats específiques derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials o altres trastorns greus que tenen el reconeixement oficial de la situació de discapacitat, poden sol·licitar per escrit al centre on s'examinaran una adaptació de la prova, així com els recursos addicionals necessaris per desenvolupar la prova d'accés.

La sol·licitud es presenta d'acord amb el model que està disponible a la pàgina web del Departament d'Educació,  adreçada a la Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa, dins del període d'inscripció a les proves. A la sol·licitud de suport tècnic o material signada per la persona aspirant, o pel pare, la mare o la persona tutora legal, si és menor d'edat, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

  1. Còpia de la sol·licitud d'inscripció a les proves.
  2. El certificat de reconeixement de discapacitat del Departament de Drets Socials que informi del grau i del tipus de discapacitat reconeguda; i/o un certificat emès per l'organisme acreditat corresponent, que informi de les característiques de la discapacitat o trastorn que pateix la persona aspirant; i/o dictamen d'escolarització del Departament d'Educació amb el detall de les adaptacions autoritzades durant els últims estudis cursats en el sistema educatiu.

Es podrà enviar tota la documentació:

  • telemàticament a través del formulari de petició genèrica, tot indicant:
    • Assumpte: "Proves d'accés",
    • Ens destinatari: Departament d'Educació (sense indicar cap dels serveis territorials);
  • per correu postal (Àrea de Gestió de Proves, Via Augusta, 202-226, 08021 Barcelona).

La Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa determina, si escau, les mesures o recursos addicionals. La persona interessada disposa d'un termini de tres dies a partir de la notificació per presentar reclamació.

Contacta amb nosaltres per a qualsevol dubte

  • A través del correu electrònic: conservatori.tortosa@dipta.cat
  • A través del telèfon: 977 44 41 24  (de 9 a 13 i de 16  a 18h) de dilluns a divendres