Optimitzar els processos d'aprenentatge
- 30 juny 2023
- Hora: 10:00 h - 11:30 h
Resoldrem 5 enigmes als que se'ns dona resposta des de la neurociència sobre com aprenem i quins són els processos cognitius a optimitzar.
Ens aproximarem a com afecta el seu desenvolupament i maduració a l'eficàcia de certes estratègies d'aprenentatge. Reflexionarem en relació a l'ús de metodologies com són la pràctica imaginada, la representació mental (la intencionalitat com a guia), l'aprenentatge individual o l'aprenentatge grupal (social), l'aprenentatge actiu i autorregulat, la imitació, o la pràctica distribuïda. En conseqüència abordarem al paper qui hi juguen les emocions, la creativitat, la curiositat o les expectatives d'aprenentatge.
Marc Guillem
Doctor en Educació per la Universitat de Barcelona. Agregat a la Càtedra de Neuroeducació i membre dels grups de treball i recerca “Motricitat, cognició, infància i escola”, “Edufises” i “GISEAFE”, des d’on desenvolupem investigació i divulgació sobre la relació entre el desenvolupament, l’aprenentatge motor i la maduració i optimització dels processos cognitius (específicament les Funcions Executives). Actualment imparteix docència als estudis d’Educació de la UB, UVIC, UAB i UNIR.