Vés al contingut
Sessió formativa

Música Visual

Santi Vilanova. Ponència
Sessió formativa
Música Visual
Santi Vilanova. Ponència
  • 5 juliol 2024
  • Hora: 10:00 h - 11:30 h
On: Conservatori de música
  • Notes d'Estiu
Inscriu-t'hi!
Santi Vilanova

Més enllà del disseny de portades de discos, l’animació per videoclips o la creació de flyers, quines connexions profundes podem establir entre grafisme i música? Podem “transformar” el disseny gràfic en art sonor? i, a la inversa, podem convertir el so en imatges?

Playmodes ens il·lustra, en aquesta xerrada, les estratègies de "sonificació de la imatge" i "visualització del so” que apliquen als seus projectes; un univers abstracte de partitures gràfiques i espectrogrames sintètics. Instruments audiovisuals, concerts en col·laboració amb intèrprets de música contemporània o instal·lacions immersives, que vinculen so, llum i espai, i que comparteixen com a nexe la construcció d’un llenguatge de “Música Visual”, elaborat mitjançant programari casolà fet amb codi creatiu.

Santi Vilanova

Graduat en disseny gràfic, màster en composició musical i apassionat de l’art sonor, Santi Vilanova combina aquestes disciplines a través del catalitzador de les «tecnologies creatives», de les quals n’és desenvolupador autodidacta.

Format a l’escena de la música electrònica de principis del 2000, el seu treball ha anat evolucionant per a integrar aquesta influència dins nous territoris. Les seues investigacions recents combinen algorismes digitals, motors de sonificació o partitures gràfiques amb pentagrames clàssics i conjunts acústics, centrant-se en la idea d’una música visual.

És co-fundador, amb Eloi Maduell, de l’estudi de recerca audiovisual Playmodes, on s'hi desenvolupen projectes als límits del disseny, la música, l’art i la ciència. Un seguit d’interessos relacionats amb la generativitat, les matemàtiques, la psicologia de la percepció o els fenòmens físics cristal·litzen a l’aixopluc de Playmodes. Els seus projectes, de naturalesa eclèctica —des de l’escenografia d’òpera, els concerts multimèdia o les instal·lacions immersives- tenen sempre com a element comú l’ús creatiu d’eines digitals i la cerca d’un llenguatge àudio+visual unificat.

Les seves obres s’han exposat internacionalment (Barcelona, Madrid, Amsterdam, Milà, Londres, Berlin, Praga, GuangZhou, Shanghai, HongKong, Chicago, Houston...) a festivals de la llum, de música contemporània o institucions d’art, i ha estat guardonat amb distincions en l’àmbit dels nous mitjans.