Vés al contingut
Sessió formativa

Documental “Chamaleons”: Presentació i col·loqui

Silke Kruse-Weber
Sessió formativa
Documental “Chamaleons”: Presentació i col·loqui
Silke Kruse-Weber
  • 30 juny 2023
  • Hora: 16:00 h - 17:30 h
On: Auditori Diputació
  • Notes d'Estiu
Inscriu-t'hi!

Els docents hem d’empatitzar amb cada situació i adaptar-nos de manera creativa, comunicativa i flexible, com un camaleó. El documental posa el focus en el treball divers que fa el professorat tant d’instrument com de música vocal en la frontera entre l’educació i esdevenir un artista, entre l’escola elemental i l’excel·lència musical.

Chamaleons és un documental sobre el poder de la música, sobre el valor del treball docent i a la vegada és un clam a la llibertat d’expressió artística que estimula a buscar la pròpia musicalitat.

Qui és Silke Kruse-Weber

Va estudiar piano, musicologia i filosofia. Va treballar durant molt de temps com a artista i professora a Munic. A la Universitat Ludwig-Maximilians de Munic va ser professora de piano, teoria musical, percepció auditiva, música de cambra i pedagogia instrumental. De 2006 a 2010 va ser investigadora associada en Pedagogia Musical i Psicologia Musical a la Universitat Otto Friedrich de Bamberg.

Des del 2010 fins al 2022 va ser professora de pedagogia instrumental i vocal a la universitat de música i arts escèniques de Graz, Àustria.

Equip chamaleon

 

Des del 2013 va ser presidenta de la Comissió curricular i des de 2015 va ser cap del departament d’educació musical. Aquest mateix any també va iniciar un projecte de música comunitària, Meet4Music, per a cor, teatre i percussió a la mateixa universitat. Els seus principals temes de recerca inclouen la pràctica reflexiva en el context de l'educació musical superior, la transferència de coneixement, la gestió d'errors, la història de la pedagogia instrumental i vocal i comunicació.

El 2023 torna a Munich on continua liderant projectes de transferència de coneixement per optimitzar l'intercanvi col·laboratiu mitjançant la pràctica reflexiva entre professors de música en organitzacions d'educació musical com conservatoris, escoles de música i universitats.