Projectes transversals

Projecte Extensió Via Verda – Val de Zafán

Via verda

El projecte Extensió de la Via Verda - Val de  Zafán combina  la millora de l’accessibilitat i l’experiència de l’usuari al voltant d’un actiu territorial com és el de la Via Verda. Actualment, s’inicia a la població de la Puebla de Híjar a Terol i finalitza a Tortosa. Aquest projecte permet fer-la arribar fins al Delta de l'Ebre, en un itinerari de 25.7 km que circula pels municipis de Roquetes, Tortosa, Amposta i la Ràpita.

Aquesta iniciativa està finançada pels fons NextGenerationEU de la Unió Europea en el marc del “Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència” dins de la convocatòria de Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions (PSTD), corresponent a l’any 2021 per un import de 5.000.000 €, IVA exclòs. L’import total del projecte que executarà la Diputació de Tarragona ascendeix a 6.300.000 €. La data de finalització prevista és el  25 d’abril de 2025. 

 

logologologologologo

 

El projecte

L’objectiu d’aquest projecte és incrementar el valor afegit que es generi a la Via Verda de la Vall de Zafán, reforçant-ne la capacitat competitiva a través del desenvolupament dels trams d'enllaç pendents fins al Delta de l'Ebre en un itinerari de 25.7 km, ampliant el domini ciclable, ampliant l'oferta turística al mercat internacional, atenuant l'estacionalitat, millorant la capacitat competitiva de les empreses vinculades al recurs, incrementant la seguretat i la satisfacció dels usuaris amb la introducció d’elements de sensòrica i de digitalització, contribuint a la mobilitat sostenible i accessibilitat als productes oferts.

imatge

Els objectius estratègics

  • Generar un domini ciclable de més extensió que, arrencant des de La Puebla d'Híjar, a la comunitat aragonesa, reforci la potencialitat del producte.
  • Afavorir una projecció i comercialització que ultrapassi el mercat domèstic i que atenent la generació d'un nombre més gran d'etapes i extensió possibiliti l'accés també a mercats internacionals.
  • Atenuar l’estacionalitat arran de l’accés a nous mercats i segments internacionals de millor distribució al llarg de l’any.
  • Millorar la capacitat competitiva del producte en conjunt i dels serveis que al llarg es proposen, davant d'altres propostes de major extensió o sense interrupcions en el seu traçat.
  • Incrementar el valor afegit generat per aquest producte a partir de l'increment de les pernoctacions que se'n deriven.
  • Incrementar la satisfacció dels usuaris en generar una proposta de continuïtat en el conjunt de l'itinerari resolent els trams pendents de realització i la connexió.
  • Garantir una major seguretat als usuaris en evitar l'ús de vies alternatives compartides amb vehicles de motor per enllaçar els trams ara pendents de connexió.
  • Interconnectar municipis a la destinació contribuint a la generació de sinergies entre ells i els actors del sector respectius.
  • Contribuir a la millora de la mobilitat sostenible a la destinació i la connectivitat dels entorns urbans amb els rurals propis del seu hinterland.
  • Afavorir l’accessibilitat als productes turístics per a aquells grups amb necessitats especials de mobilitat.

 

Les actuacions

Nous trams entre Tortosa i la Ràpita

Revisió i execució dels projectes dels nous trams ciclables entre Roquetes i La Ràpita per generar 26,7 nous quilòmetres i propiciar la mobilitat sostenible fins a la zona més occidental del Delta de l' Ebre.

Projecte de mobilitat urbana

Continuïtat a la Via Verda en trams urbans impulsant i facilitant la mobilitat sostenible en aquests espais urbans al llarg de 4,15 quilòmetres, amb la qual cosa sumats als 22,55 quilòmetres que discorren en zones no urbanes, sumen els 26,7km totals.

Sensòrica i digitalització

Augment  del valor de l’experiència pels usuaris incrementant i millorant la capacitat de gestió del recurs mitjançant l’ús de la realitat augmentada, senyalització intel·ligent, audioguies via codi QR, punts Take your Selfie, pantalles informatives i gamificació a través de la webApp Trip & Kids.

Accessibilitat

Millora de l'accessibilitat amb l'eliminació de les barreres que suposen les infraestructures existents (AP-7, C-12 i N-340), actualment impossibles de creuar de manera segura, per donar continuïtat a la Via Verda.

imatge

Ullals de Baltasar – Amposta