Gaudim d'activitats terapèutiques
En la programació de l’escola estan incloses activitats terapèutiques de demostrada eficàcia entre l’alumnat d’educació especial
Taula de continguts
Natació i hidroteràpia
Els divendres del segon i tercer trimestre una part de l’alumnat es desplaça a les instal·lacions de la piscina municipal de Riu Clar per realitzar l’activitat de natació i hidroteràpia. Els alumnes s’hi desplacen amb l’autobús que els recull a la mateixa escola i sempre acompanyats pels professionals del centre. L’activitat és coordinada pel servei de fisioteràpia del Sant Rafael i les mestres d’educació especial.
Es valora la natació com una activitat molt enriquidora en el desenvolupament global del nostre alumnat i molt necessària, tant per als que poden aprendre a nedar i flotar com per aquells que hi troben l’espai de relaxació i exercici fisioterapèutic que els hi proporcionarà un major benestar físic i emocional.
Els continguts i objectius proposats en aquesta activitat varien segons les característiques funcionals dels alumnes i les seves possibilitats.
Aquesta activitat és gratuïta per a les famílies.
Equinoteràpia
Els dimecres del segon i tercer trimestre un grup d’alumnes de diverses aules realitza teràpia assistida per cavalls. L’alumnat s’hi desplaça amb l’autobús des de la mateixa escola i sempre acompanyats pels professionals del centre. L’activitat és coordinada pel servei de fisioteràpia i el servei de psicomotricitat del CEE Sant Rafael.
Es valora l’equinoteràpia per les qualitats rehabilitadores i educatives del cavall en la interacció amb l’alumne i perquè és un fabulós recurs pel desenvolupament físic, psíquic, relacional i emocional.
Aquesta activitat és gratuïta per a les famílies.
Teràpia assistida amb gossos
Els dilluns del segon i tercer trimestre l’alumnat d’educació infantil i d’educació primària realitza aquesta activitat al centre.
La teràpia assistida amb gossos és un recurs d’alta qualitat educativa i terapèutica. Consisteix en un pla d’intervencions dirigides a millorar el desenvolupament global dels alumnes, a partir de la participació dels gossos ensinistrats específicament per a dur a terme aquestes interaccions.
Els gossos tenen qualitats úniques que faciliten, propicien i acceleren els processos terapèutics i proporcionen beneficis psíquics, socials, emocionals i cognitius. La presència del gos suposa un augment de l’autoestima, la confiança i la capacitat de relació social, així com una reducció dels estats d’ansietat, estrès o depressió.
Aquesta activitat és gratuïta per a les famílies.
Estimulació multisensorial
El nostre alumnat pot rebre estimulació multisensorial seguint els models d’intervenció psicoterapèutica d’Snoezelen i de Fröhlich, a l’Aula Multisensorial del centre i al Jardí Sensorial.
L’objectiu és millorar la seva relació amb l’entorn, així com la comunicació i els aprenentatges, promovent el despertar sensorial i treballant la percepció i les sensacions.
A l’Aula Multisensorial es treballa amb els alumnes: l’estimulació vestibular, visual, auditiva, tàctil i psicomotriu.
A l’espai exterior del Jardí Sensorial l’alumnat pot explorar, descobrir i gaudir amb diferents experiències sensorials: els colors i olors de les flors, els colors i sensacions tàctils del trencadís de les petites edificacions (fi, rugós, fred, llis, raspós..), les olors de les plantes aromàtiques (romaní, espígol, farigola, alfàbrega ,marialluïsa ,etc.) les sensacions plantars sobre textures diferents (sorra, sauló, terra, etc.)
Música, musicoteràpia i gossos
Gràcies a la col·laboració de l’Institut Municipal d’Educació de l’Ajuntament de Tarragona comptem amb el treball específic dels següents professionals:
- 2 mestres de música
- 1 assessores de plàstica
Aquestes activitats són molt enriquidores i les realitzen alumnes d’educació infantil, d’educació primària i d’algunes aules d’educació post obligatòria.
Els alumnes que gaudeixen d’aquestes activitats presenten un alt grau de motivació i interès i la seva participació, implicació i aprenentatge tenen un alt valor educatiu i són una aportació significativa en el seu desenvolupament. La realització d’aquestes activitats setmanals aporta a l’alumnat beneficis en el seu estat general de salut, ja que els suposa reduir l’ansietat, millorar l’estat d’ànim i alleugerir tensions i malestar, alhora que els ajuda a comunicar les emocions i a expressar-se amb creativitat.
Tennis
Els divendres, al pati del centre, un grup flexible d’alumnes d’educació post obligatòria realitza l’activitat de tennis adaptat amb un professional del Club Gimnàstic de Tarragona.
La realització d’activitats esportives inclusives és molt motivadora per als alumnes que, a més, realitzen una activitat beneficiosa per la seva salut física i amb la qual també es treballen valors, actituds i normes que tindran transferència a les diferents situacions de la vida diària.
Aquesta activitat és gratuïta per a les famílies.