Vés al contingut

Educació postobligatòria

Dels 16 fins als 21 anys


Unitats de Programes de Formació i Inserció (PFI)

Funcionen 6 unitats de Programes de Formació i Inserció (PFI) en la modalitat de Plans d’Iniciació Professional (PIP) : Auxiliar d’establiments hotelers i de restauració, Auxiliar en treballs de fusteria i instal·lació de mobles, Auxiliar en vivers i jardins, Auxiliar en pintura, Auxiliar en construcció i Auxiliar d’arts gràfiques i serigrafia.

Cada aula taller dels sis perfils de PIP  és atesa per una mestra-tutora especialista, un/a mestre/a de taller i una  educadora. Realitzen 1 hora a la tarda amb la mestra-tutora  en matèries instrumentals

Els alumnes, a partir dels 16  anys,  poden optar per realitzar un PIP per a joves amb necessitats educatives especials, amb la finalitat última de la seva inserció al món laboral.

Els PIP flexibilitzen la seva durada i es poden perllongar dos cursos per a cada un dels sis perfils. Desenvolupen els continguts associats a aquelles competències que els alumnes puguin cursar amb més garanties d’èxit. Els PIP contemplen un mòdul de pràctiques en centres de treball.

Unitats de Programes de Transició a l'Educació Post Obligatòria (PTP)

Funcionen 2 unitats de Programes de Transició a l'Educació Post Obligatòria (PTP) : Aula Taller Jardineria i Aula Taller Enquadernació. Està pensada per a l'alumnat  d'edats compreses entre 12 a 21 anys i que requereixen adaptacions molt significatives en el currículum. Aquest Programa ofereix una atenció més individualitzada a l'alumnat per afavorir l'autonomia, adquirir uns hàbits i rutines i acompanyar-los en el seu procés d'aprenentatge. Treballem els continguts que afavoreixen l'estimulació de la comunicació i el llenguatge, les habilitats adaptatives, l'autoregulació emocional, i activitats de suport a la motricitat i mobilitat i a l'adaptació de l'entorn físic.

Aquesta unitat és atesa per una mestra-tutora especialista, un/a mestre/a de taller i un/a educador/a.

Unitat del Programa de Transició a la Vida Adulta: l’aula Rosa dels Vents

Aquesta és una alternativa formativa enfocada a aconseguir el màxim grau possible d’assoliment de les habilitats adaptatives. És un Programa de Diversificació Curricular per afavorir l’adquisició d’habilitats funcionals que facilitin a l’alumnat la participació, de la manera més autònoma possible, en els diversos contextos on es desenvolupa la seva vida adulta.

Aquesta unitat és atesa per una mestra-tutora especialista i per un/a educador/a.

Unitat del Programa de Transició a la Vida Laboral

Està pensada per als alumnes majors de setze anys que encara no estan preparats per fer un pla d’iniciació professional reglat, sobretot per les dificultats que poden presentar en la realització d'unes pràctiques a empreses. Per atendre aquesta diversitat, s’ofereix  el Programa de Transició a la Vida Laboral (PTVL), una opció que s'adapta a les particularitats de cada alumne i que, alhora, possibilita una formació laboral centrada en la preparació per tenir una vida el més autònoma possible i per aconseguir les competències mínimes requerides per poder iniciar un PIP o per realitzar una inserció al món del treball.

Aquesta unitat és atesa per una mestra-tutora especialista, un/a mestre/a de taller i un/a educador/a.

Unitat que ofereix un Programa de Desenvolupament Personal: l’Aula Llevant

Està pensada per l’alumnat  provinent de l’ESO Adaptada que necessita un treball acurat de millora de la seva autonomia i qualitat de vida: benestar emocional, relacions interpersonals, benestar material, desenvolupament personal, benestar físic, autodeterminació, inclusió social i drets.

En aquesta unitat els alumnes seran  atesos per una mestra- tutora especialista,  un/a educador/a  i, sempre que sigui possible, una monitora.