Vés al contingut

Consell escolar

El consell escolar és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre: pares, mares equip professional, la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament es reuneixen trimestralment per compartir èxits, preocupacions, projectes i millores.

El centre determina la composició del consell escolar en les normes d’organització i funcionament, d’acord amb el projecte educatiu i respectant la legislació vigent. El reglament del consell escolar, un cop aprovat per aquest, s’integra en les normes d’organització i funcionament del centre.

Un cop constituït, el consell escolar s’ha de designar una persona que impulsi mesures educatives de foment de la igualtat real i efectiva entre homes i dones; en aquest cas es la directora tècnica. Així mateix es designa com a coordinadora de benestar i protecció de l’alumnat a la directora escola.

El consell escolar

El nostre consell escolar està  integrat per 15 membres més el secretari del membre que assisteix amb veu i sense vot i el representant de l’Ajuntament de tarragona:

  • El/la directora, que el presideix
  • El/la cap d’estudis
  • El/la director/a tècnic/a
  • Un/a  representant de la titularitat del centre: diputat/ada d’Ensenyaments Especials de la Diputació de Tarragona
  • Un/a representant del Personal d’ Administració i Serveis elegit per i entre aquest personal
  • Cinc representants dels professionals que  s’elegeixen pel claustre
  • Quatre representants  dels pares i mares o tutors/es, elegits respectivament per ells i entre ells
  • Un/a representant designat/ada directament entre els membres de l’AFA

Cada centre determina la composició del consell escolar, que queda recollida a les seves normes d’organització i funcionament, d’acord amb el que s’estableix a la legislació vigent.

El centre no pot modificar la configuració del consell escolar dins dels tres cursos acadèmics següents a aquell en què és determinada. L’aprovació d’una modificació en la composició del consell escolar no entrarà en vigor fins al primer procés electoral que es dugui a terme després que s’hagi aprovat.

El consell escolar del centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoca el director o directora del centre o ho sol·licita almenys  un terç de les seves persones membres. A més, s’ha de fer una reunió a principi de curs i una altra a la seva finalització.

Les decisions del consell escolar es prenen normalment per consens. Si no és possible arribar-hi, la decisió s’adopta per majoria de les persones membres presents, llevat dels casos en què la normativa determini una altra majoria qualificada.

La convocatòria de les reunions s’ha de trametre per la presidència del consell amb una antelació mínima de 48 hores, juntament amb la documentació que hagi de ser objecte de debat, i, si escau, d’aprovació. El consell escolar es pot reunir d’urgència, sense termini mínim per a la tramesa de la convocatòria, si totes les persones membres hi estan d’acord.

Quan en l’ordre del dia s’incloguin temes o qüestions relacionades amb l’activitat normal del centre que estiguin sota la tutela o responsabilitat immediata d’alguna persona membre de la comunitat educativa que no sigui membre del consell escolar, se’l podrà convocar a la sessió per tal que informi sobre el tema o qüestió corresponent.
 

La comissió permanent

Al consell escolar funcionarà una comissió permanent, formada per:

  • 1 representant dels pares i mares de l’alumnat del centre
  • 1 representant dels professionals
  • Els 3 membres de l’Equip Directiu
  • La directora tècnica 

La comissió permanent assumirà les funcions del consell escolar entre sessions ordinàries. Serà preceptiva la ratificació al plenari dels acords que prengui aquesta comissió.