Opcions d'inscripció

En inscriure't en aquest curs, trobararàs els materials necessaris de consulta i les tasques d'avaluació que has de realitzar correctament per tal d’obtenir certificat.

Aquest curs és d'autoformació i no està tutoritzat, per la qual cosa, els moduls s'aniran obrint a mida que els vagis completant. Si no realitzes totes les tasques i activitats d'un modul, no se t'obrirà el següent.

Programa:

1. CONVERSES DE QUALITAT ALS EQUIPS   

  • Importància de les converses a les organitzacions i als equips.
  • L’organització com una xarxa dinàmica de converses.
  • Qualitat conversacional, clima i resultats.
  • Millora de la qualitat de les converses:
    • Afrontar les converses difícils.
    • Manejar les històries que ens expliquem.
    • Generar converses proactives. Triangle de Karpman.
    • Fer un bon ús dels actes de la parla.
    • Mostrar el desacord. Criticar bé.
    • Felicitar.
    • Potenciar l’actitud i comportament col.laboratius.
    • Treballar els valors, creences i actituds del grup.

2. GESTIÓ DE LES CONVERSES DIFÍCILS  

  • Les converses  crucials:
    • Què és una conversa difícil?
    • Tipus de converses difícils.
    • Què fer amb les converses difícils.
    • El model de les quatre orelles.
    • La conversa interna. Escala d’inferències.
  • Afrontar les converses crucials:
    • Preparar.
    • Exposar.
    • Explorar.
    • Acordar.
    • Valorar

3. ACTITUD I COMPORTAMENT ASSERTIUS  

  • Concepte d’assertivitat: habilitats socials i actitud.
  • Obstacles que ens impedeixen comunicar-nos assertivament.
  • Tipus de comportaments: passiu, agressiu, assertiu.
  • Drets assertius i creences limitadores.
  • Dir no, mostrar el desacord i posar límits.
  • Tècniques i procediments per millorar l’assertivitat:
    • Autoconeixement del propi estil d’afrontament.
    • Canviar la manera de pensar: Idees irracionals i distorsions cognitives.
    • Aprendre respostes i estratègies assertives.
  • Pràctica de les estratègies assertives aplicades al treball en equip.

4.  GESTIONAR LES EMOCIONS A LES CONVERSES COMPLEXES  

  • La conversa sobre el que passa i la conversa de les emocions. Dues converses en una.
  • Mantenir-nos centrats en l’objectiu de la conversa. Rebutjar l’alternativa del ximple.
  • Quan les coses es tornen crítiques. Superar el nostre estil sota pressió.

Els visitants no poden accedir a aquest curs, proveu d'identificar-vos.