Presentació

Tradicionalment a les escoles de negoci sempre s’ha insistit en la idea de “no posis mai en marxa una empresa sense un pla de negoci”, ja que planificar resulta indispensable quan es vol aconseguir un objectiu.

Certament el pla de negoci és una eina útil quan tens ja unes mètriques precises, saps com es comporten els teus clients i tens una trajectòria en el mercat que et permet preveure possibles comportaments futurs. Però, què passa si es tracta de començar una empresa des de zero?

Des de fa uns anys està guanyant força un nou enfocament, l’anomenat Lean Startup, que ha demostrat ser més eficaç a l’hora d’iniciar startups. S’ha convertit en el moviment que està transformant la manera de concebre, fabricar i llençar nous productes al mercat. La base d’aquesta metodologia consisteix en l’aprenentatge validat del client, l’experimentació i la iteració.

> Objectius

Durant el curs coneixereu el mètode Lean Startup, un conjunt de pràctiques pensades per ajudar als emprenedors en el període de llançament de nous productes i serveis. No garanteix que els nous emprenedors tinguin més èxit, sinó que redueix el risc de fallida.

> A qui va dirigit

Emprenedors, empresaris potencials, directius d’innovació i recentment llicenciats del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre que busquen aprendre a emprendre.

> PROGRAMA

La formació consta de 3 sessions de 4 hores. 

SESSIÓ 1: Oportunitat de mercat 

  • Introducció
  • Diferències entre màrqueting i màrqueting digital
  • Què és un pla de màrqueting
  • Com fer un pla de màrqueting
  • Anàlisi DAFO
  • Anàlisi de perfils de clients
  • Com definir objectius
  • Disseny d’estratègies
  • Màrqueting mix

Aquesta sessió anirà a càrrec de Diana Pinos, consultora especialitzada en creativitat i innovació. Professora a diverses universitats (UB, Universitat Pompeu Fabra, Blanquerna...).

SESSIÓ 2: Descobrint al client 

  • Els primers usuaris
  • Planificar les entrevistes
  • Guió de les entrevistes
  • Preparar-nos per les entrevistes
  • Unitat de presa de decisions
  • Tipologia de client
  • Resposta dels clients
  • Avaluació de les entrevistes

Aquesta sessió anirà a càrrec d'Andrés Manso, enginyer informàtic per la UPC, diplomat en Emprenedoria per la Universitat de Cambridge i amb un ster en Gestió de Software per Carnegie Mellon University. Manso va ser premiat per la UPC com a emprenedor de l'any i ha treballat en la creació d'startups, algunes d'elles a Silicon Valley. 

SESSIÓ 3: Validació i proposta de valor 

  • Proposta de valor
  • Encaix del producte al mercat
  • Quantificar la proposta de valor
  • Proposta de valor quantificada
  • Anàlisi dels competidors
  • Mapa de competidors
  • Producte Mínim Viable
  • Disseny del nostre model

Aquesta sessió anirà a càrrec de Sergi Arjona amb àmplia i contrastada experiència com a formador i mentor d'startups. És co-fundador d'Impact HUB Barcelona i professor d'Innovació i Emprenedoria a la UAB. Està especialitzat en metodologies agile i dinàmiques de workshops amb emprenedors. Com podeu veure al seu currículum adjunt col.labora amb diverses iniciatives d'incubació i és co-fundador de projectes relacionats amb emprenedoria.

 

> Ubicació i dates

Centre de Formació Integral de la Diputació de Tarragona (Boca de la Mina, 36 – Reus)
Dies: 12 i 18 de juny i 5 de juliol de 2018 / Horari: de 10.00 a 14.00 h.

> Inscripcions

Ja pots incriure’t clicant AQUÍ!