Presentació
El màrqueting digital ha esdevingut una eina imprescindible per als emprenedors i les empreses petites i mitjanes. Els clients estan cada dia més avesats a internet. Busquen informació, comparen productes, compren i/o reserven online... Tenint tot això en compte, quina imatge pot donar una empresa que no té presència online? O no la té ben treballada? Avui en dia, qui confia en una marca que no treballa el mitjà online? Per tot això és fonamental desenvolupar estratègies orientades al món digital i aprofitar al màxim els avantatges del màrqueting digital.
Us donarem recursos i tècniques que us permetran posicionar i donar valor a la vostra marca: el pla de màrqueting digital, estratègies d’atracció, fidelització de clients, analítica web i ROI i gestió d’ecommerce. Explicarem la teoria i aplicarem les tècniques als casos reals dels assistents.
> Objectius
Amb el curs, les persones que participin aconseguireu:
- Entendre com es desenvolupa un pla de màrqueting digital
- Crear un pla de màrqueting digital per a la vostra empresa
- Conèixer tècniques de fidelització de clients
- Aplicació pràctica de tècniques de fidelització
- Saber com analitzar una web i com calcular el retorn de la inversió en comunicació (ROI, Return On Investment)
- Saber gestionar un ecommerce
> A qui va dirigit
Emprenedors, empresaris i gerents del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre que volen formar-se per aplicar i desenvolupar, en la seva pròpia empresa, un pla de màrqueting digital.
> PROGRAMA
La formació consta de 5 sessions de 4 hores.
SESSIÓ 1: PLA DE MÀRQUETING DIGITAL
- Introducció
- Diferències entre màrqueting i màrqueting digital
- Què és un pla de màrqueting
- Com fer un pla de màrqueting
- Anàlisi DAFO
- Anàlisi de perfils de clients
- Com definir objectius
- Disseny d’estratègies
- Màrqueting mix
SESSIÓ 2: ESTRATÈGIES D’ATRACCIÓ I FIDELITZACIÓ
- L’Inbound màrqueting
- Com captar clients utilitzant màrqueting d’atracció (Inbound màrqueting)
- Canals de comunicació de l’Inboud màrqueting
- Social media i SEO
- Com convertir leads en clients
- Com fidelitzar clients amb estratègies digitals
SESSIÓ 3: ANALÍTICA WEB I ROI
- Què és i per a què serveix l’analítica web
- Google analytics i altres mesures
- 6 mètriques de xarxes socials: followers, potencial reach, engagement, mencions i conversions
- Identificació de Kpi’s
- Què és el ROI (Return On Investment)
- Com aplicar el ROI
SESSIÓ 4: ECOMMERCE
- Tipus d’ecommerce
- Com crear un ecommerce efectiu
- Estratègies de venda online
- Com gestionar un ecommerce: stocks, venda i promoció
- Exemples pràctics
SESSIÓ 5: CREA EL TEU PLA DE MÀRQUETING DIGITAL
- Aplicació pràctica dels punts apresos a les sessions anteriors
- Com fer el nostre pla de màrqueting
- Com aplicar el pla
- Com mesurem resultats
- Conclusions
> Metodologia
Aquest taller combina la teoria amb la pràctica. Amb aquest sistema de treball no només s’adquireixen els coneixements teòrics en màrqueting, psicologia i comunicació, sinó que també es milloren les habilitats personals que seran les que garantiran l’èxit comercial de l’empresa.
> Ubicació i dates
Aules de Formació de la Diputació de Tarragona. C. Carles Riba, 6 baixos.
Vall de l’Arrabassada, Tarragona.
Dies: 4, 9, 11, 16 i 18 d’abril de 2018 / Horari: de 16 a 20 h.
> Inscripcions
Ja pots incriure’t clicant AQUÍ!