Altres ensenyaments de música
Dins de l’Escola de Música també hi ha altres programes de diferents intensitats que aporten formació teòrica i/o pràctica i que permeten gaudir de la pràctica individual i de conjunt.
L’oferta formativa és oberta i flexible en funció de les necessitats del centre i disponibilitat horària del professorat.
Els estudis de música que s’imparteixen en aquest àmbit són:
Programa de cant
Adreçat a l’alumnat que vulgui desenvolupar les destreses musicals a partir de la veu en l’àmbit de la música clàssica i participar en projectes artístics en la vida musical del centre i en produccions musicals de retorn en l’entorn.
L’alumnat haurà de participar obligatòriament en els projectes i produccions musicals que organitzi el centre (òpera, recitals, audicions, etc.).
Aquest programa contempla dos itineraris depenent del perfil de l’alumnat:
- A. Itinerari Aprofundiment
- B. Itinerari Bàsic
A. Itinerari Aprofundiment
Prioritat d’admissió respecte l’itinerari bàsic
La permanència màxima en aquest itinerari serà de dos cursos escolars.
Perfil d’alumnat
Alumnat que vol iniciar ensenyaments reglats de grau professional.
Criteris d’admissió i prioritat
Prova de veu. Els seus resultats es tindran en compte com a criteri de prioritat.
Assignatures
S’haurà de cursar com a mínim les assignatures d’instrument, llenguatge i interpretació i escena
- Classes individuals de cant de 45’
- Classes de llenguatge musical (ubicació en grups d’Escola o de Grau Professional)
- Assignatura d’interpretació i escena
- Assignatura de conjunt
- Idiomes aplicats al cant
- Pianista acompanyant.
B. Itinerari Bàsic
La permanència en aquest itinerari serà d’un curs escolar, prorrogable segons valoració i places i amb un màxim de tres cursos escolars.
Perfil d’alumnat
Alumnat que vol perfeccionar la seva formació musical a través de la veu.
Alumnat que vol apropar-se al cant de forma amateur.
Criteris d’admissió i prioritat
Prova de veu. Els seus resultats es tindran en compte com a criteri de prioritat.
Assignatures
Classes individuals de cant de 30’.
Àmbit Música Clàssica
S’haurà de cursar com a mínim, la classe individual de cant i Interpretació i Escena
- Assignatura d’interpretació i escena.
- Assignatura de conjunt.
- Idiomes aplicats al cant.
Programa d'instrument
Adreçat a l’alumnat que vulgui desenvolupar les destreses musicals a partir de l’instrument en l’àmbit de la música clàssica i participar en projectes artístics en la vida musical del centre i en produccions musicals de retorn en l’entorn.
Aquest programa contempla dos itineraris depenent del perfil de l’alumnat:
- A. Itinerari Aprofundiment
- B. Itinerari Bàsic
A. Itinerari Aprofundiment
Prioritat d’admissió respecte l’itinerari bàsic
La permanència màxima en aquest itinerari serà de dos cursos escolars.
Perfil d’alumnat
Alumnat amb coneixements musicals que vol iniciar estudis de grau professionals i que per edat no poden ubicar-se en cap programa d’escola.
Criteris d’admissió i prioritat
Prova de veu. Els seus resultats es tindran en compte com a criteri de prioritat.
Assignatures
S’haurà de cursar com a mínim l’assignatura d’instrument i de llenguatge musica
- Classes individuals d'instrument 45’
- Classes de llenguatge musical (ubicació en grups d’Escola o de Grau Professional)
- Atres: conjunts, cor, eduació corporal, etc.
B. Itinerari Bàsic
La permanència en aquest itinerari serà d’un curs escolar, prorrogable segons valoració i places.
Perfil d’alumnat
Alumnat que prové de la finalització dels ensenyaments d’Escola i vol continuar formant-se de forma amateur.
Alumnat que prové estudis de grau professional i vol continuar formant-se de forma no reglada.
Criteris d’admissió i prioritat
Sense dades
Assignatures
S’haurà de cursar com a mínim l’assignatura d’instrument col·lectiu.
Classes col·lectives d’instrument (s’agruparà l’alumnat en funció del nivell):
- 3 alumnes mínim /60 minuts.
- 2 alumnes mínim/45 minuts.
- Altres: conjunts, cor, educació corporal, etc.
Aula Suzuki
Destinat a alumnes que al setembre cursaran P4 a l’escola ordinària.
El "Mètode Suzuki", anomenat també mètode de la llengua materna, va ser ideat pel violinista i pedagog japonés Shinichi Suzuki a mitjans del segle XX. Es basa en que tots els nens i nenes són capaços de desenvolupar el talent dins l'entorn adequat. L'objectiu de la filosofia Suzuki és, des de l'etapa primerenca de la vida, formar a persones felices que per mitjà de l'aprenentatge d'un instrument musical (en aquest cas, el violí) desenvolupin una personalitat que inclogui el respecte, l'autoestima i l'autonomia.
Professor: José Luís Moles
És imprescindible que en aquesta línia educativa hi hagi la implicació dels pares i/o mares a l’aula com a factor fonamental en el desenvolupament de les habilitats del seu fill.
Horari: 60 minuts/setmanals (classe individual i col·lectiva)
Es combina la classe individual amb la classe en grup, a més de concerts.
Enllaços d'interés
- Associació Catalana del Mètode Suzuki : https://www.metode-suzuki.cat/
- Federeación española de Método Suzuki: https://www.federacionmetodosuzuki.es/
- Associació Europea Suzuki: https://europeansuzuki.org/
Tallers
Tallers individuals
Adequació de la normativa actual pendent d’aprovació definitiva)
Assignatura | Temps setmanal |
---|---|
Instrument | 30' |
Tallers col·lectius
Assignatura | Temps setmanal |
---|---|
Instrument | 30' |
Conjunt instrumental | 1h |
Conjunt instrumental | 1h 30' |
Conjunt instrumental | 2h |
Història de la música | 1h |
Llenguatge Musical/Harmonia/Anàlisi | 1h |
Llenguatge Musical/Harmonia/Anàlisi | 2h |
Noves Tecnologies | 1h |
Introducció a la Direcció | 1h |
Introducció a la Pedagogia | 1h |
Coral | 1h |
Cambra/Combo | 1h |
Fonaments de la composició | 1h |
Altres | -- |