Vés al contingut
Escola

Altres ensenyaments de música

Altres programes, tallers

Dins de l’Escola de Música també hi ha altres programes de diferents intensitats que aporten  formació teòrica i/o pràctica i que permeten gaudir de la pràctica individual i de conjunt.

L’oferta formativa és oberta i flexible en funció de les necessitats del centre i disponibilitat horària del professorat. 

Els estudis de música que s’imparteixen en aquest àmbit són:



Programa de cant

Adreçat a l’alumnat que vulgui desenvolupar les destreses musicals a partir de la veu  en l’àmbit de la música clàssica  i participar en projectes artístics en la vida musical del centre i en produccions musicals de retorn en l’entorn.

L’alumnat haurà de participar obligatòriament en els projectes i produccions musicals que organitzi el centre (òpera, recitals, audicions, etc.).

Aquest programa contempla dos itineraris depenent del perfil de l’alumnat:

  • A. Itinerari Aprofundiment
  • B. Itinerari Bàsic

 

A. Itinerari Aprofundiment

Prioritat d’admissió respecte l’itinerari bàsic

La permanència màxima en aquest itinerari serà de dos cursos escolars.

 

Perfil d’alumnat

Alumnat que vol iniciar ensenyaments reglats de grau professional.



Criteris  d’admissió  i prioritat

Prova de veu. Els seus resultats es tindran en compte com a criteri de prioritat.



Assignatures

S’haurà de cursar com a mínim les assignatures d’instrument, llenguatge i interpretació i escena

  • Classes individuals de cant de 45’
  • Classes de llenguatge musical (ubicació en grups d’Escola o de Grau Professional)
  • Assignatura d’interpretació i escena
  • Assignatura de conjunt
  • Idiomes aplicats al cant
  • Pianista acompanyant.

 

B. Itinerari Bàsic

La permanència en aquest itinerari serà d’un curs escolar, prorrogable segons valoració i places i amb un màxim de tres cursos escolars.

Perfil d’alumnat

Alumnat que vol perfeccionar la seva formació musical a través de la veu.

Alumnat que vol apropar-se al cant de forma amateur.



Criteris  d’admissió  i prioritat

Prova de veu. Els seus resultats es tindran en compte com a criteri de prioritat.

Assignatures

Classes individuals de cant de 30’.

Àmbit Música Clàssica

S’haurà de cursar com a mínim, la classe individual de cant i Interpretació i Escena

  • Assignatura d’interpretació i escena.
  • Assignatura de conjunt.
  • Idiomes aplicats al cant.



Programa d'instrument

Adreçat a l’alumnat que vulgui desenvolupar les destreses musicals a partir de l’instrument en l’àmbit de la música clàssica  i participar en projectes artístics en la vida musical del centre i en produccions musicals de retorn en l’entorn.

Aquest programa contempla dos itineraris depenent del perfil de l’alumnat:

  • A. Itinerari Aprofundiment
  • B. Itinerari Bàsic

 

A. Itinerari Aprofundiment

Prioritat d’admissió respecte l’itinerari bàsic

La permanència màxima en aquest itinerari serà de dos cursos escolars.

 

Perfil d’alumnat

Alumnat amb coneixements musicals que vol iniciar estudis de grau professionals i que per edat no poden ubicar-se en cap programa d’escola.



Criteris  d’admissió  i prioritat

Prova de veu. Els seus resultats es tindran en compte com a criteri de prioritat.



Assignatures

S’haurà de cursar com a mínim l’assignatura d’instrument i de llenguatge musica

  • Classes individuals d'instrument 45’
  • Classes de llenguatge musical (ubicació en grups d’Escola o de Grau Professional)
  • Atres: conjunts, cor, eduació corporal, etc.

 

B. Itinerari Bàsic

La permanència en aquest itinerari serà d’un curs escolar, prorrogable segons valoració i places.

Perfil d’alumnat

Alumnat que prové de la finalització dels ensenyaments d’Escola i vol continuar formant-se de forma amateur.

Alumnat que prové estudis de grau professional i vol continuar formant-se de forma no reglada.



Criteris  d’admissió  i prioritat

Sense dades

Assignatures

S’haurà de cursar com a  mínim l’assignatura d’instrument col·lectiu.

Classes col·lectives d’instrument (s’agruparà l’alumnat en funció del nivell):

  • 3 alumnes mínim /60 minuts.
  • 2 alumnes mínim/45 minuts.
  • Altres: conjunts, cor, educació corporal, etc.



Aula Suzuki

Destinat a alumnes que al setembre cursaran P4 a l’escola ordinària.



El "Mètode Suzuki", anomenat també mètode de la llengua materna, va ser ideat pel violinista i pedagog japonés Shinichi Suzuki a mitjans del segle XX. Es basa en que tots els nens i nenes són capaços de desenvolupar el talent dins l'entorn adequat. L'objectiu de la filosofia Suzuki és, des de l'etapa primerenca de la vida,  formar a persones felices que per mitjà de l'aprenentatge d'un instrument musical (en aquest cas, el violí) desenvolupin una personalitat que inclogui el respecte, l'autoestima i l'autonomia.

Professor: José Luís Moles

És imprescindible que en aquesta línia educativa hi hagi la implicació dels pares i/o mares a l’aula com a factor fonamental en el desenvolupament de les habilitats del seu fill.

Horari: 60 minuts/setmanals (classe individual i col·lectiva)

 

Es combina la classe individual amb la classe en grup, a més de concerts.

Enllaços d'interés

 



Tallers

 

Tallers individuals

Adequació de la normativa actual pendent d’aprovació definitiva)

Assignatura Temps setmanal
Instrument 30'

 

Tallers col·lectius

Assignatura Temps setmanal
Instrument 30'
Conjunt instrumental 1h
Conjunt instrumental 1h 30'
Conjunt instrumental 2h
Història de la música 1h
Llenguatge Musical/Harmonia/Anàlisi 1h
Llenguatge Musical/Harmonia/Anàlisi 2h
Noves Tecnologies 1h
Introducció a la Direcció 1h
Introducció a la Pedagogia 1h
Coral 1h
Cambra/Combo 1h
Fonaments de la composició 1h
Altres --