Musicoteràpia
Després del silenci, allò que més s’acosta a expressar l’inexpressable, és la música.
La musicoteràpia a l’escola utilitza la música com a recurs terapèutic per incidir en els àmbits psicofisiològic, sensoriomotriu, psicoemocional, social i cognitiu. Amb aquest recurs terapèutic volem aconseguir:
Gaudir
La música com a teràpia afavoreix l’expressió d’emocions i accentua i/o regula la sensibilitat sensorial.
Crear
L’audició musical millora l’expressió corporal i la creativitat.
Interaccionar
El joc musical aporta sentiment de pertinença al grup i estimula les relacions interpersonals afavorint el desenvolupament de l’autoestima.
Compartir
La participació en grup estimula el desenvolupament de les habilitats socials i les destreses motrius.
Obrir camins per aprendre
La música afavoreix el desenvolupament de l’atenció i la discriminació auditiva, estimulant la memòria immediata i a llarg termini.
Per dur a terme la intervenció terapèutica farem ús dels elements propis de l’àrea de música, dels sistemes augmentatius i alternatius de comunicació i de les TIC juntament amb l’abordatge interdisciplinari.
Participar en l’activitat i desenvolupar habilitats musicals específiques ens proporciona l’ambient adequat per exterioritzar les emocions, reconduir les pulsions, modificar l’estat d’ànim i, en definitiva, viure experiències d’èxit que facilitaran el desenvolupament cognitiu i maduratiu.