Hidroteràpia
Ens basem en el concepte Halliwich.
Utilitzem el medi aquàtic com un recurs facilitador de la motricitat en tots aquells alumnes que presenten trastorns neuromotrius, respectant a l’individu i al seu moment evolutiu emocional i físic, proporcionant un clima de seguretat i confiança.
L'activitat aquàtica és molt més que un recurs terapèutic per afavorir el desenvolupament motriu, és també un mitja de comunicació i relació entre el terapeuta i l’alumne.
A nivell físic el medi aquàtic ens permet:
-
Descobrir sensacions agradables del propi cos.
-
Regularitzar el to muscular mitjançant el plaer i la confiança.
-
Experimentar moviments actius.
-
Estimular les rotacions i l'equilibri.
-
Relaxar el cos o activar-lo.
-
Millorar la capacitat respiratòria i circulatòria.
-
Aprendre i adaptar-se a nous ajustos i desajustos posturals en un medi desgravat.
-
Proporcionar llibertat de moviments.
A nivell psicològic i emocional: l'aigua millora el benestar físic i emocional, proporciona sentiments de seguretat, millora l'autoestima i afavoreix la relació amb el terapeuta i els altres nens.
Ens basem en el concepte Halliwich, basat en el respecte cap al nen, donant-li el temps necessari perquè s'adapti i s'ajusti al nou medi. Aquest concepte ens proporciona una guia en el treball terapèutic mitjançant un programa de 10 punts i l'aprofitament dels components físics del medi aquàtic (temperatura, pressió hidrostàtica i hidrodinàmica).