La Diputació de Tarragona lidera els projectes d’innovació en turisme amb una inversió global de 3,7M per la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre i el cofinançament dels FEDER

El PECT TurisTIC en família agrupa les iniciatives que impulsa i coordina la Diputació per augmentar la competitivitat del sector, incorporant les tecnologies i la innovació en l’àmbit del turisme familiar

07/05/2018
Turisme
Tarragona

La Diputació de Tarragona lidera i coordina les actuacions que fins l’any 2020 es desenvoluparan a les comarques del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre amb una inversió global de 3.729.523,27 euros, finançada al 50% pels fons europeus de desenvolupament regional FEDER. La Diputació de Tarragona aportarà 1.410.689,72 euros i la resta d’institucions i entitats implicades completaran el pressupost total. Les actuacions s’agrupen entorn l’anomenat Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) TurisTIC en família, que compta amb les següents entitats sòcies per a la seva execució: Universitat Rovira i Virgili, Patronat de Turisme de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre, Fundació Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, Centre de Difusió Tecnològica de la Fusta i el Moble de Catalunya, Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) i Ajuntament de Montblanc.

Objectius i estratègia

L’objectiu dels diferents agents que hi intervenen és generar competitivitat, innovació, creixement i nova ocupació directa i indirecta, convertint les destinacions turístiques de la Costa Daurada i de Terres de l’Ebre en referència innovadora global del turisme familiar.

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i representants de les diferents entitats que participen del projecte PECT TurisTIC en família han signat aquest matí el conveni que estableix el pressupost, la gestió i l’execució de les diferents actuacions, d’acord amb un pla plurianual previst fins l’any 2020. El PECT TurisTIC en família és la materialització de les estratègies territorials i sectorials concebudes per la Regió del Coneixement i que la Diputació de Tarragona i la Universitat Rovira i Virgili han anant desenvolupant al voltant del turisme i de la promoció de la regió en els darrers anys.
L’acord per articular projectes d’especialització i competitivitat territorial a les comarques de Tarragona es va prendre el 17 de setembre de 2016 durant una reunió convocada per la Diputació de Tarragona i la URV amb ajuntaments de municipis de més de 20.000 habitants, amb  la participació en el debat de totes les administracions locals i els agents socioeconòmics. Fruit d’aquesta reflexió conjunta, posteriorment, van concretar-se els diferents projectes, que en el cas de les actuacions que lidera la Diputació de Tarragona s’agrupen entorn al PECT TurisTIC en família.
A més del PECT TurísTIC en família, la regió posarà en marxa també altres PECT, que compten, també, amb el suport de la Diputació de Tarragona, a través d’una aportació global de d’1.334.509,80 per a les seves actuacions (un 25% de la despesa elegible dels projectes).

•    Reserva de la Biosfera Terres de l’Ebre. Entitat representant:  Consell Comarcal del Baix Ebre
•    Alimentació innovadora, segura i saludable. Entitat representant:  Ajuntament de Reus
•    Priorat-Montsant-Siurana, paisatge agrícola de la muntanya mediterrània Entitat representant:  Consell Comarcal del Priorat

El conjunt dels 4 PECT de la regió – els 3 anteriors i el TurisTIC- suposen la mobilització de 9.269.256 € milions d’euros gràcies al treball conjunt de 26 agents públics i privats de la Catalunya Sud.
El total de les aportacions de la Diputació de Taragona als diferents PECT és de 2.745.199,52 €

Actuacions del PECT TurisTIC en família

•    TDS 2.0. Plataforma d’informació avançada – Fundació Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya (PCiTT).
Anant més enllà del Tourist Data System -que proveeix informació sobre els resultats de les empreses d’allotjament turístic- es proposa crear un instrument de coneixement dels principals productes i destinacions que inclogui al sector públic, privat i la pròpia població.

•    Plataformes TurisTIC – Fundació del Parc Científic i Tecnològic i Oci de Catalunya (PCiTT)
Creació d’una plataforma de gestió de recursos i serveis turístics, en especial els de turisme de platja, patrimoni, i cultura del vi enfocats al turisme familiar. Una eina que doni servei als turistes per reservar les seves visites, tant abans de realitzar la visita (via web) com durant la visita (via app). La plataforma oferirà suggeriments en temps reals, segons les necessitats del turista i l’estat actual dels recursos i el seu entorn, tenint en compte el tipus de segment familiar i edat de la canalla.

•    Patrimoni cultural – Patronat de turisme de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre
Accions per generar i internacionalitzar la marca i els productes de l’àmbit de les destinacions turístiques vinculades al patrimoni cultural, a través d’experiències en família.

•    Mamut – Institut Català de Paleocologia Humana i Evolució Social (IPHES)
Creació i promoció de productes de tipus vivencial i educatiu entorn el turisme familiar vinculats a les troballes als jaciments històrics de la Boella (La Canonja) de gran rellevància científica per la seva antiguitat. Partint d’un patrimoni prehistòric, generació de productes i serveis turístics, així com activitat didàctiques i educatives.

•    La història fa turisme – Ajuntament de Montblanc
Crear un producte d’experiència vinculat al turisme familiar, a partir de l’espai del celler modernista de Montblanc – de propietat municipal i Bé Cultural d’Interès Local- que acull l’Oficina de Turisme o un punt de promoció del producte agroalimentari local. La proposta vol oferir un punt d’atracció amb un relat lligat a la terra, el paisatge, la història, el patrimoni i els hàbits saludables, vinculat a l’oferta i les marques existents Montblanc Medieval i Ruta del Cister.

•    Platja innovadora – Patronat de Turisme de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre
Creació d’un sistema integrat de serveis amb accessibilitat permanent a l informació d’usos possibles i instal•lacions a les platges de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. Amb especial èmfasi en la disponibilitat d’activitats en família. L’acció ha de permetre crear activitats a les platges durant tot l’any, contribuint a la desestacionalizació de l’oferta.

•    Vinya en família – Patronat de Turisme de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre
Generació d’experiències al voltant dels territoris del vi, diversificant l’oferta amb nous productes, creant activitats per a la canalla i potenciant serveis com l’allotjament i la restauració.

•    Espai de descoberta – Diputació de Tarragona
Realització i organització de tallers de creativitat i generació d’idees i projectes d’innovació per a emprenedors i start-ups. Disseny i desenvolupament d’un banc de proves reals i d’avaluació dels projectes.

•    Laboratori d’hàbitat – Centre de Difusió Tecnològica de la Fusta i el Moble de Catalunya (CENFIM)
Creació d’un laboratori per crear equipament i elements adaptats al turisme familiar, tant a les zones comunes i com a les habitacions dels espais d’allotjament turístic. El laboratori estarà articulat en un doble eix: d’una banda, un espai de co-creació (CENFIM) i, d’altra, espais de validació ubicats a diferents establiments turístics condicionats per aquesta finalitat.

•    Àpats saludables – Universitat Rovira i Virgili
Internacionalització de productes i serveis al voltant de l’alimentació i gastronomia saludable per a tot a la família

•    Coordinació del PECT TurisTIC en família – Diputació de Tarragona
Coordinació de les tasques a realitzar per aconseguir els objectius del projecte. L’oficina de Projectes Europeus i Regió del Coneixement de la Diputació de Tarragona centralitzarà les tasques de coordinació amb la col•laboració d’altres àrees de la institució quan sigui necessari.

Etiqueta: 
Turisme
Galeria d'imatges