Formació

Curs / Llenguatge administratiu - Redacció de documents administratius

  • Modalitat Virtual-videoconferència
  • Acreditació Assistència i Aprofitament
  • Tipus de formació Curs
  • Àmbit: Activitat Administrativa
  • Codi: C24-010
  • Dies: Del 22 de gener al 17 de març. Sessions de videoclasse: 22 de gener, 12 de febrer i 4 de març.
  • Horari: De 10.30 a 12.30 hores (28 h virtuals + 6 h videoclasse).
  • Durada: 34
  • Places: 25
  • Lloc: Aula virtual + Plataforma Cisco-Webex
Data límit d'inscripcions

Objectius

. Conèixer les característiques del llenguatge administratiu, com a llenguatge d'especialitat i utilitzar adequadament la terminologia administrativa. Conèixer algunes eines de consulta que poden ser d'utilitat.
. Adoptar la formalitat adequada en la redacció de textos administratius.
. Ordenar amb coherència les idees que s’han d’expressar.
. Estructurar la informació d’acord amb l’objectiu de cada document.
. Evitar els errors més freqüents en escrits administratius.
. Elaborar documents administratius altament eficaços.
. Reconèixer les esmenes que cal fer en un document per millorar-lo.

Programa

1. Introducció. Característiques generals del llenguatge administratiu.
2. La planificació de la redacció dels documents administratius.
3. El procés de redacció dels documents administratius.
4. Redacció de documents administratius altament eficaços.
5. El procés de revisió dels documents administratius.

Destinataris

Personal de l'administració local que habitualment redacta documents administratius.

Metodologia

Es combinarà el treball en l'aula virtual amb la videoclasse.

Requisits

Cal tenir coneixements previs de llenguatge administratiu o bé haver cursat el Curs de llenguatge administratiu.
També és recomanable tenir un nivell mitjà de coneixements de llengua catalana (nivell C).

RP-F01-06 edi.2